Aktuellt datum och tid: 2012-05-23 01:27
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
patrikc
 Inläggsrubrik:Zelda skyward sword - Passar till vilken ålder?
InläggPostat: 2011-11-21 13:00 
Nykomling

Vilken ålder skulle ni säga att Zelda skyward sword passar till?

Det står PEGI 12 år på förpackningen, men det är ju enbart för våldet.

Jag tänker mer på hur svårt spelet är. Ibland måste man ju kunna läsa för att komma vidare osv.

Jag inser att det spelar stor roll beroende på hur van man är vid att spela. Men jag vill ändå höra era kommentarer.

Min son är 6 år.
Han har spelat wind waker (PEGI 7 år) tidigare och då klarat det med viss hjälp (läsningen).
Spel såsom lego star wars (PEGI 12 år) och Super mario galaxy klarar han utan hjälp.

NickStone
 Inläggsrubrik:Re: Zelda skyward sword - Passar till vilken ålder?
InläggPostat: 2011-11-21 15:45 
Nykomling

Hej !

Jag har spelat både Wind Waker och Twilight Princess och nu har jag börjat spela Skyward Sword....Får grabben hjälp med läsningen och kanske nån förklaring på hur man skall styra vissa saker så skall de inte vara några problem....Förövrigt verkar spelet riktigt bra (enligt mig)
Har han spelat Twilight Princess så bör han fixa Skyward Sword fast det är lite nya grejjer

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Zelda skyward sword - Passar till vilken ålder?
InläggPostat: 2011-11-21 16:39 
Användarvisningsbild
Moderator

Bekymret är att det ofta krävs läsning för att förstå vad man ska göra.
WindWaker är ganska enkelt, men i de nyare zeldaspelen så krävs det ganska god läsförståelse på engelska.

Både lego starwars och SuperMario Galaxy är lämpliga för yngre barn, men Zeldaspelen riktar sig mer till en vuxen publik.

Åldern på spelen är ofta för att spelen kan innehålla våld eller för att yngre barn helt enkelt inte förstår vad spelet går ut på.

www.pegi.info kan man läsa:

The Legend of Zelda: Skyward Sword
Nintendo of Europe GmbH
The content of this game is suitable for persons aged 12 years and over only.
It contains: Non realistic looking violence towards human characters

Men det krävs som sagt en hel del läsförståelse för att spela spelet, så du kommer få spendera mycket tid bredvid för att han ska ha kul med spelet... :)
I Twilight Princess så hade man fastnat rätt tidigt om man inte kan läsa dialogerna...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]