Aktuellt datum och tid: 2012-05-23 01:15
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
ultraluder
 Inläggsrubrik:Wiimote Bluetooth
InläggPostat: 2011-12-07 19:22 
Nykomling

Detta är min första tråd i detta forum så förlåt i förhand om jag gjort något fel.

Anyways. Här om dagen köpte jag en wii kontroll och en bluetooth adapter till min pc, tänkte hooka upp kontrollen och använda den som mus och kanske spela ett o annat wii spel. Men det var inte lika enkelt som jag hade tänkt mig. Att installera min bluetooth gick bra, och den hittade kontrollen. Men när jag skulle börja testa det via GlovePIE fungerade det inte alls. Började kolla forum och enligt massa folk borde jag inte använt drivrutinerna som kom med min bluetooth adapter. Istället skulle jag använda något annat, folk rekommenderade speciellt WIDCOMM och BlueSolei (inte säker på namnen). I alla fall, oavsett vilka drivrutiner jag testar har jag samma problem, när installationen börjar och den försöker hitta min bluetooth går det inte. Många sa att det bara är att trycka på cancel och låta installationen fortsätta, men då avbryts installationen... Har testat ganska många program och följt otroligt många guider, men inget tycks fungera. Jag blir galen!!!

Så om någon har något förslag hur jag bör göra skulle jag uppskatta det extremt mycket!

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Wiimote Bluetooth
InläggPostat: 2011-12-07 19:37 
Användarvisningsbild
Moderator

har du testat att synca kontrollen genom att trycka 1+2?

ultraluder
InläggPostat: 2011-12-07 19:41 
Nykomling

Japp

vorteX
InläggPostat: 2011-12-07 21:32 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Operativsystem? Windows 7 är otroligt buggigt med Wiikontrollen.

Jag startar glovepie, trycker "Start" i glovepie, trycker 1+2 på kontrollen och låter windows installera drivrutiner. Efter det så fungerar det tills jag stänger av Wiimoten, då får jag börja om.

Sony: PS2(120GB HD + LAN)
Grundig Vision 4 42" FullHD | JVC TH-SW9

ultraluder
InläggPostat: 2011-12-07 21:56 
Nykomling

vorteX skrev:

Jag startar glovepie, trycker "Start" i glovepie, trycker 1+2 på kontrollen och låter windows installera drivrutiner. Efter det så fungerar det tills jag stänger av Wiimoten, då får jag börja om.

Ja jag använder Windows 7. Nu fungerar det precis så som det är för dig. Dock fungerar inga mus scripts, musen bara flyger omkring över hela skärmen sen lägger sig i ett hörn. Är det samma sak för dig eller vet du har jag kan fixa det?

lorebf
InläggPostat: 2011-12-07 22:50 
Användarvisningsbild
Moderator

ultraluder skrev:

Ja jag använder Windows 7. Nu fungerar det precis så som det är för dig. Dock fungerar inga mus scripts, musen bara flyger omkring över hela skärmen sen lägger sig i ett hörn. Är det samma sak för dig eller vet du har jag kan fixa det?

Kanske är en dum fråga, men har du sensorbaren igång?

vorteX
InläggPostat: 2011-12-08 00:38 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

ultraluder skrev:
vorteX skrev:

Har en egenbyggd sensorbar som fungerar. Dock är det så pilligt i Windows 7 att jag inte orkar hålla på med det. Det finns sensorbarinställningar i glovepie, kolla på dem.

Sony: PS2(120GB HD + LAN)
Grundig Vision 4 42" FullHD | JVC TH-SW9

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]