discosteuöw skrev:
tjena..
Jag har haft lite problem med mitt version av Wii64. Får inte igång nått spel, problemet är väll att den inte hittar Rom mappen.
Den säger att den vill ha filerna i mappen Wii64/roms. Ok, då tänkte jag att den skulle ligga i mappen usb:/Apps/Wii64/roms men så va inte fallet då provade jag Usb:/wii64/roms men den hittade inte den mappen ändå.. Men den kanske ska ha den i sd kortet, tänkte jag, men där vill jag inte lägga mina roms.
min Hdd har en Wbfs partition och en Fat32 partition och jag förmodrar att den ska ligga i Fat32 delen. eller?
Är det nån som vet hur man ändrar på det så, jag kan välja vilken mapp jag vill? eller är det nån som har råkat ut för samma problem ? kanske är det nån som vet nån annan N64 emulator än Wii64?
Tänkte spela Majoras mask har aldrig spelat det plus att jag bestälde en classic controler som borde komma på posten idag eller imorgon ..
Har du glömt packa upp dem?
De ska ligga i rooten. (Put ROMs in the directory named /wii64/roms (All save types will automatically be placed in /wii64/saves))
Om du packar upp wii64 direkt till ditt minneskort så blir det rätt.
Så här står det i readme filen som hänger med.
ROMs can be z64 (big-endian) or v64 (little endian), or .n64, of any size