Aktuellt datum och tid: 2012-05-23 01:10
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
lidas
 Inläggsrubrik:wii64
InläggPostat: 2010-03-25 18:02 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

Upptäckte för några veckor sedan att emulatorn till wii64 nu kan köras i "fullspeed", testade med positivt resultat. Hur bra det fungerar varierar från spel till spel men mestadels med gott resultat. Ett litet vårtips:)

http://wiibrew.org/wiki/Wii64

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: wii64
InläggPostat: 2010-04-04 11:28 
Användarvisningsbild
Moderator

Låter bra :).
Kan du testa Golden eye åt mig? Det hade jag velat spela igen :)

lidas
InläggPostat: 2010-04-04 16:02 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

Absolut! Ja just det, Goldeneye var ju ett riktigt höjdarspel på 64:an..

lidas
InläggPostat: 2010-04-05 11:23 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

Fungerade alldeles utmärkt, ganska svårt att styra utan GC kontroll dock.

discosteuöw
InläggPostat: 2011-07-05 12:57 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

tjena..
Jag har haft lite problem med mitt version av Wii64. Får inte igång nått spel, problemet är väll att den inte hittar Rom mappen.
Den säger att den vill ha filerna i mappen Wii64/roms. Ok, då tänkte jag att den skulle ligga i mappen usb:/Apps/Wii64/roms men så va inte fallet då provade jag Usb:/wii64/roms men den hittade inte den mappen ändå.. Men den kanske ska ha den i sd kortet, tänkte jag, men där vill jag inte lägga mina roms.
min Hdd har en Wbfs partition och en Fat32 partition och jag förmodrar att den ska ligga i Fat32 delen. eller?

Är det nån som vet hur man ändrar på det så, jag kan välja vilken mapp jag vill? eller är det nån som har råkat ut för samma problem ? kanske är det nån som vet nån annan N64 emulator än Wii64?

Tänkte spela Majoras mask har aldrig spelat det plus att jag bestälde en classic controler som borde komma på posten idag eller imorgon ..

När jag va liten... så fick man Epilepsi om man Pausade spelen för länge....:)

lorebf
InläggPostat: 2011-07-05 13:46 
Användarvisningsbild
Moderator

discosteuöw skrev:
tjena..
Jag har haft lite problem med mitt version av Wii64. Får inte igång nått spel, problemet är väll att den inte hittar Rom mappen.
Den säger att den vill ha filerna i mappen Wii64/roms. Ok, då tänkte jag att den skulle ligga i mappen usb:/Apps/Wii64/roms men så va inte fallet då provade jag Usb:/wii64/roms men den hittade inte den mappen ändå.. Men den kanske ska ha den i sd kortet, tänkte jag, men där vill jag inte lägga mina roms.
min Hdd har en Wbfs partition och en Fat32 partition och jag förmodrar att den ska ligga i Fat32 delen. eller?

Är det nån som vet hur man ändrar på det så, jag kan välja vilken mapp jag vill? eller är det nån som har råkat ut för samma problem ? kanske är det nån som vet nån annan N64 emulator än Wii64?

Tänkte spela Majoras mask har aldrig spelat det plus att jag bestälde en classic controler som borde komma på posten idag eller imorgon ..

Har du glömt packa upp dem?
De ska ligga i rooten. (Put ROMs in the directory named /wii64/roms (All save types will automatically be placed in /wii64/saves))

Om du packar upp wii64 direkt till ditt minneskort så blir det rätt.

Så här står det i readme filen som hänger med.
ROMs can be z64 (big-endian) or v64 (little endian), or .n64, of any size

discosteuöw
InläggPostat: 2011-07-05 17:53 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

Jag installerade den via homebrew browser och jag får igång appen, men jag får ett error meddelande som lyder liknande "error could not..... directory..." styvt. Minns inte exakt, men jag tror inte det rör sig om att de är ouppackade. (kollade det och alla är uppackade. körde från emulatorn på datorn det gick finnt)

eftersom jag installerade från HB så har jag inte fått några readme filer..

men jag har letat och vissa säger att det aldrig har gått att köra emulatorn från sd och ha rommen på hdd:n

Tycker att om det nu är så, så borde frågan vara mycket vanligare. För det har varit svårt att hitta info.

ska kanske installera den genom att ladda ner den över datorn se vad som händer..

är det bara att radera wii64 mappen från SD kortet för att avinstallera/ta bort?

Finns det ingen där ute som har råkat ut för detta?

lorebf
InläggPostat: 2011-07-05 22:24 
Användarvisningsbild
Moderator

http://wiibrew.org/wiki/Wii64
tanka ner den härifrån.

Ja. det är bara o radera mappen så försvinner programmet.

discosteuöw
InläggPostat: 2011-07-09 17:21 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

tänkte jag skulle dela med mig av vad jag har hittat..

Det verkar som att det inte går köra spelen från usb:n, jag har letat runt och det ända som jag hittade va en fix. Nån hade själv lagt till kod på den originala Wii64 boot filen. Fixen hittade jag i en emulatorguide på wiihacks. den funkade utan problem men det gick inte att spara vilket gör det hela ganska meningslöst, för man kan ju inte klara av alla 120 stjärnorna i mario64 på en sittning..

det samma gäller WiiSX som emulerar PS1 spel. går inte ladda från usb

tycker att det är skummt för programet har ju till och med en, load from usb funktion.
Det spekuleras att det är nått skydd mot olagligt bruk av programvaran(källa: WiiHacks)

Jag efterlyser fortfarande någon som har lyckats ladda från usb:n och också spara sina spelframgångar..
Eller om det är nån som har hittat en fix för båda Load-problemet och Save -promblemet

har nån lagat Load-problemet så borde väll nån annan lagat save-problemet .. eller?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]