Aktuellt datum och tid: 2012-05-23 00:47
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Burran
 Inläggsrubrik:Wi-Fi Connection?
InläggPostat: 2011-12-15 23:20 
Nykomling

Hej.
Jag undrar om någon vet vad följande fel beror på.

* Jag kan inte få DS:et att ansluta till mitt trådlösa nätverk trots att DS:et fann det genom sökningen och jag har angett rätt lösenord för nätverket.
* Jag får errorkoden 51100 och det står att den inte kan finna cesspunkten, bekräfta att du angett den rätta WEP nyckeln och starta om systemet.

Jag har gjort detta men det fungerar fortfarande inte.
Vad skall jag göra?

Jag vet att det finns ett alternativ att ansluta via USB connector men jag har ingen CD-skiva.
Då undrar jag hur och vart man får tag på en installations CD för Wi-Fi Connection.

Skulle vara tacksam för ett svar.

JenkaMan
 Inläggsrubrik:Re: Wi-Fi Connection?
InläggPostat: 2011-12-16 00:03 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Använder du wep nyckel på routern? De gamla dsen klarar inte av wpa2 etc... Så om inte, använd wep (vilket tyvärr ger mycket låg säkerhet).

Angående cd:n så finns drivrutinerna att ladda ner på nintendos hemsida. Googla på usb connector software eller liknande.

Burran
 Inläggsrubrik:Re: Wi-Fi Connection?
InläggPostat: 2012-01-01 15:49 
Nykomling

Ah okej, ja det har jag fått reda på att WPA2 inte fungerar men jag ska kolla efter drivrutinerna så kanske jag får igång den med usb connectorn.

Tack för svaret!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]