lorebf skrev:
Nu får vi hoppas på omval... Alla ni som röstade på moderaterna, kanske ska tänka om nu?
Det finns massor av listor om moderaterna på nätet... Om vi ska kolla på tex SD's historia så kan vi ju även sätta moteraterna mot väggen...
Detta är ett klipp från
http://fortfarandesamma.se/mer-information/2006-2009:
• Ja till sänkt A-kassa
• Ja till sänkt sjukersättning
• Ja till höjda fackavgifter
• Ja till åtstramningar i sjukkassan – människor tvingas ut i arbete trots svår sjukdom
• Nej till vård för papperslösa flyktingar
• Ja till skattesänkningar för rika
• Ja till FRA-lagen
• Ja till högre bonusar för chefer inom statlig verksamhet
• Ja till IPRED lagen
• Nej till gröna jobb.
• Nej till sex timmars arbetsdag.
• Nej till upprustning av offentliga sektorn
Och detta är bara för den senaste mandatperioden... Vad har de gjort tidigare?
nej till avskaffandet av dödsstraff, nej till åtta timmars arbetsdag, nej till kvinnlig rösträtt..
Läs mer på länken jag skrev ovan för mer info

Rösta på vad ni vill, men rösta inte på alliansen...
Hahaha, vilken smörja. Man kan göra en minst lika lång lista över vänsterblocket, som även toppas av kommunisterna som grädda på moset =)
Jag röstade på alliansen bland annat för att jag vill behålla mer pengar när jag sliter hårt på jobbet och inte skatta bort allt. Det är därför en fördel enligt mitt tänkande att bli hårdare mot de som är sjukskrivna och får pengar från staten trots att de kan arbeta.
Det finns faktiskt rätt många som skulle kunna bidra till samhället på något sätt i stället för att bara ligga på sofflocket. Att vissa blir utförsäkrade som verkligen inte kan arbeta är dock fel och just de fallen måste ses över. Ett nytt system att arbeta efter är givetvis inte hundraprocentigt från dag ett.
Skattesänkningar för de rika? Snarare skattesänkningar till de som arbetar, samt slopande av fastighetsskatten vilket hjälper medelinkomsttagare att kunna flytta till ett hus. Det är småpengar för de "rika"
Fackavgifterna har inte höjts men a-kasse avgiften har det eftersom systemet, som alla andra försäkringar, skall kunna täcka sina utgifter. Det borde ändå bli plus i kassan med jobbavdraget.
Ja till ipred var väl inte bara borgarna som ville ha? Någonting blev de tvungna att göra men det blev en variant av lagtext som väl inte har fällt någon (än i alla fall). Bara för att du och jag vill ta hem våra tv-serier över internet kan ju inte landet Sverige avsäga sig allt ansvar mot resten av världen? Tror du att vi skulle blivit en uttalat anarkistisk fristad för piratkopierare om de röda regerat? Lösningen kommer sakta men säkert med smidiga lösningar som spotify och dess efterföljare.
Nog om detta, tro inte allt du läser utan fundera lite över frågorna innan du copy/pastear in en korkad lista. Det finns argument och motargument mot allt.
No offence =)