Hoppa till innehåll

Welcome to Wiiforumet
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Foto

Viktig ny Mario Kart tråd

• Please log in to reply
13 svar till detta ämne

ploner

ploner

En Fis i Rymden

• Members
  • 12 inlägg
Halloj
Jag läste precis "how to unlock...." och fattade inte ett skit. Stjärna hit och cup dit och rosalina hit och 100cc dit.... allt är rappakalja för oss som är 30+.

Jag har kört de första fyra 50cc cuperna och vunnit allt mellan 1-2-3 pris, vilket har låst upp 4 nya cuper. Ibland får jag en ny gubbe och ibland får jag en ny bil (bara fått en ny iofs).

En gång hade jag en stjärna ovanför bilen... vad är det för stjärna?

Ibland är jag rank E och ibland C..... vad är detta?

Kan man låsa upp saker genom att vinna i Battle mode?

Hur får man en sån snabb start som vissa bilar får?

Grundtanken är att komma etta på alla fyra banorna i cupen och få 60 poäng? eller räcker det att komma minst 3:a ?

Hoppas på hjälp!
  • 0

Meltedbrain95

Meltedbrain95

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1336 inlägg
  • LocationSTOCKHOLM :)))
när du ska vinna grejer måste du ha guld eller en stjärna på en cup men om du ska ha fler cupper så ska du komma etta, tvåa eller trea

nej man kan inte få nåt från battle mode

rankerna du får från en cup beror på hur bra du spelat igenom den, bästa är tre stjärnor

snabb start beror på när du börjar gasa

hoppas det hjälper en del
  • 0
LOST DOG: Three legged, blind in one eye, missing one ear,broken tail, recently castrated
Refers to Lucky!

A 7:th of our lives is spent on a monday.

Postad bild
The future isent what it used to be.

ploner

ploner

En Fis i Rymden

• Members
  • 12 inlägg
Tackar!
Det räcker alltså inte att få guld... men hur får man stjärna? Snabbare tid? Köra genvägar? Göra fler trix?

Vad var det för stjärna jag hade ovan bilen på en bana? Indikerar den att jag var nära att få en stjärna om jag hade vunnit?

Rankerna är alltså E-D-C-B-A och efter A får man 1-3 stjärnor?
  • 0

Meltedbrain95

Meltedbrain95

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1336 inlägg
om du ska ha en stjärna ska man köra "rent" alltså hålla sig på banan och ine ute i gräset men stjärnan ovanför bilen vet jag inte vad den gör där men om du körde med en gubbe som heter Rosalina så var det hennes stjärna som flög bredvid (hon har alltid med sig en stjärna, men förstår bättre om man spelet Super Mario Galaxy) och ja du har helt rätt med rankerna
  • 0
LOST DOG: Three legged, blind in one eye, missing one ear,broken tail, recently castrated
Refers to Lucky!

Postad bild

harry

harry

En Fis i Rymden

• Members
  • 23 inlägg
Då ni pratar om att köra rent innefattar det även att man inte får använda sig av de saker man får.

Tex om jag använder många röda sköldpaddsskal så dras rankingen ner.
Eller är det bara rent som att hålla sig på banan?
  • 0

Meltedbrain95

Meltedbrain95

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1336 inlägg
nej bara håll dig på banan ^^
  • 0
Refers to Lucky!

Postad bild

ploner

ploner

En Fis i Rymden

• Members
  • 12 inlägg
Ytterligare en fråga;
Om man spelar mot en kompis på sitt wii, med varsin Mii. Kan man då låsa upp grejjor genom att vinna över kompisen? Och, hur väljer man i så fall den andre mii:n?
  • 0

Meltedbrain95

Meltedbrain95

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1336 inlägg
man kan inte båda köra olika mii's och man kan tyvärr inte vinna något
  • 0
Refers to Lucky!

Postad bild

kevv

kevv

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1021 inlägg
  • Location---->
pl1 får mer rankings :D
  • 0
Postad bild

ploner

ploner

En Fis i Rymden

• Members
  • 12 inlägg
Rankings?
  • 0

iMAN

iMAN

Pratsam

• Members
  • 52 inlägg
ploner, om du börjar hålla in gasen strax efter att "2"an visas så får du superstart, men den får inte hinna gå till "1" och sen GO!
  • 0

kevv

kevv

Spränger Ljudvallen

• Members
  • 1021 inlägg
  • Location---->
oj :oops:

trode ni snackade om att köra online :D
  • 0
Postad bild

nacud

nacud

Pratkvarn

• Members
  • 109 inlägg
Ploner! kul att du frågar dessa frågor! Vi (snart 30) 30+ fattar oftast nada och då är det ju bra med unga grabbar som har koll på allt här på forumet! tummen upp för småttlingar här inne!
  • 0

studio23

studio23

Moderator

• Members
  • 5460 inlägg
  • LocationSthlm

Ploner! kul att du frågar dessa frågor! Vi (snart 30) 30+ fattar oftast nada och då är det ju bra med unga grabbar som har koll på allt här på forumet! tummen upp för småttlingar här inne!

kom ihåg: ingen fråga är dum det finns bara dumma svar, dessutom är ni välkommna att fråga vad ni vill å jag hoppas ni vet det,vi är här för att hjälpa,svara och ge tips :)
  • 0
Prenumerera gärna på våran youtube kanal:

http://www.youtube.c...altelitebloggen

http://www.ctrlaltelite.se