|
Återigen kopierat från nintendo.se:
Jag försöker spela Virtual Console-spel på min LCD/plasma-tv, men jag hör bara ljud och bilden syns inte eller är helt knäpp. Vad händer?
Spelar du spel från NES, SNES, SEGA Master System eller SEGA Mega Drive på en LCD- eller plasma-tv kan det hända att bilden inte visas som den ska. Följ dessa fyra, enkla steg i ordning för att lösa dina problem:
1) Prova att ändra signaltyp. Detta gör du genom att trycka på HOME-knappen och sedan välja "Operations Guide". Nu ansluter du en Nunchuk till Wii Remote (om den inte redan är ansluten förstås) och trycker in Z-knappen, A-knappen och knapp 2 samtidigt. Ett litet ljud hörs om signaltypen har ändrats. Alla spel stöder inte denna funktion. Här på nintendo.se kan du hålla utkik efter texten "Stöder Wii Komponentkabel i Interlace Mode (för dig som har LCD- eller plasma-tv)." längst ned på spelsidorna. Den meningen betyder att det spelet låter dig ändra signaltyp.
2) Prova att byta komponentkabeln (om Wii-konsolen är ansluten till din tv med en sådan kabel) mot den medföljande kompositkabeln.
3) Om möjligt, prova att spela på en annan tv.
4) Om alla tre förslag misslyckas är du välkommen att kontakta Bergsala Service Center.
_________________ Nintendo Wii - Nintendo DS - Microsoft Xbox - Sony PS1 - Microsoft Xbox 360 - Samsung 32" 16:9
|