Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 08:25
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Edda123
 Inläggsrubrik:Super Mario Bros 3 - Wii: fungerar inte
InläggPostat: 2010-04-27 19:19 
Nykomling

Halloj

Jag gick in i Wii store och letade efter något roligt, föll pladask för den gamla klassikern Mario 3 på NES. Så jag bestämde mig för att köpa det. Så efter att ha laddat hem spelet försöker jag starta det fungerar men icke, det vill inte.

Vad som händer är att när man går in på Mario 3 genom Wii startsidan och sedan trycker på play laddas deti någon sekund, men spelet startas aldrig. Utan skärmen blir bara svart och på TVn står det "Ej tillgängligt läge". Jag kör Wii:et genom componentkabeln som man fick med. Wii:et är inte krackat och har aldrig varit heller.

Jag har Megaman 10 på consolen också fast det fungerar utan som helst problem.

Några tips på vad jag kan göra för att få igång spelet?

Hittils har jag provat olika lägen på både TVn och i inställningarna för Screen på Wii:et. Men oavsett inställningar får jag samma fel, skärmen blir svart *sad*

Hjälp!

Abemaster
 Inläggsrubrik:Re: Super Mario Bros 3 - Wii: fungerar inte
InläggPostat: 2010-04-27 19:49 
Tystlåten

Hmm..jag blir lite förvirrad när du skriver att du använder komponentkabeln som följer med. Det som följer med Wii:t som original är en kompositkabel. Sen finns det en komponentkabeln som man kan köpa som extra tillbehör.

Jag har nämligen läst om andra som har haft problem med virtual console-spel när de använt komponentkabeln men att det fungerar utmärkt med den vanliga kompositkabeln. Det här är vad Nintendo har skrivit om saken:

"In the past, games were released featuring different resolutions and
signal types, namely 'interlaced' and 'non-interlaced' signals. As such,
Virtual Console game signals are broadcast in these 'interlaced' and
'non-interlaced' modes. This is because Nintendo has always maintained
that Virtual Console titles are an exact representation of how these
titles originally appeared. Some component cables do not support
'non-interlaced' video signals - therefore to fully enjoy all Virtual
Console games without this problem potentially occurring you will need
to play them with a normal AV cable (supplied with the Wii) or an RGB
Scart Cable (available separately). This is not a fault with the Virtual
Console service as using the correct lead will ensure you are able to
play any title from the Virtual Console library. The Virtual Console
does not support 480p resolution or above so there is no benefit of
playing these titles with a component cable. "

Edda123
InläggPostat: 2010-04-27 20:33 
Nykomling

Ah, mitt fel. Jag var bara helt säker på att det var component som följde med. Det är egentligen min brors Wii, och det var componentsladden jag hittade där och jag har inte hört att han har inhandlat en ny, men då vet jag det. Ska prova original kabeln (om jag hittar den) och prova.

Jag hör av mig =)

JenkaMan
InläggPostat: 2010-04-27 22:38 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Återigen kopierat från nintendo.se:

Jag försöker spela Virtual Console-spel på min LCD/plasma-tv, men jag hör bara ljud och bilden syns inte eller är helt knäpp. Vad händer?

Spelar du spel från NES, SNES, SEGA Master System eller SEGA Mega Drive på en LCD- eller plasma-tv kan det hända att bilden inte visas som den ska. Följ dessa fyra, enkla steg i ordning för att lösa dina problem:

1) Prova att ändra signaltyp. Detta gör du genom att trycka på HOME-knappen och sedan välja "Operations Guide". Nu ansluter du en Nunchuk till Wii Remote (om den inte redan är ansluten förstås) och trycker in Z-knappen, A-knappen och knapp 2 samtidigt. Ett litet ljud hörs om signaltypen har ändrats. Alla spel stöder inte denna funktion. Här på nintendo.se kan du hålla utkik efter texten "Stöder Wii Komponentkabel i Interlace Mode (för dig som har LCD- eller plasma-tv)." längst ned på spelsidorna. Den meningen betyder att det spelet låter dig ändra signaltyp.

2) Prova att byta komponentkabeln (om Wii-konsolen är ansluten till din tv med en sådan kabel) mot den medföljande kompositkabeln.

3) Om möjligt, prova att spela på en annan tv.

4) Om alla tre förslag misslyckas är du välkommen att kontakta Bergsala Service Center.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]