Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 08:19
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
tomsa
 Inläggsrubrik:Spelen funkar inte. vad skall jag ta mig till.
InläggPostat: 2011-03-29 19:07 
Nykomling

Hej. jag är väldigt ny här, så jag vet inte vart jag skall ställa frågan. Jag har ett Wii som jag köpte färdig chippat som har funkat bra.. men på slutet när jag tankat spel så är det sällan jag får dom att funka. har tankat hem nya lego star wars häromdagen och bränt det på en skiva. dom har berättat för mig att jag skall leta efter " pal " och det har jag hittat. Har testat att bränt med DVD + och DVD - , dyra och billiga skivor. kunde spela första banan på nya lego star wars, sen blev det läs fel igen.. Finns det nån vänlig själ där ute som kan berätta vad jag gör för fel. Är det fel på läsaren i spelet, brännaren i datorn eller nåt annat. va till butiken där jag köpte spelet och fick det uppdaterat för 2 veckor sen, men jag får inte till det. tack på förhand tomsa i falun

arnesson
 Inläggsrubrik:Re: Spelen funkar inte. vad skall jag ta mig till.
InläggPostat: 2011-03-29 19:19 
Pratkvarn

Har du packat upp filen så att den får ändelsen .iso?

tomsa
InläggPostat: 2011-03-29 19:29 
Nykomling

japp.. det har jag, och då skapas det en iso

lorebf
InläggPostat: 2011-03-29 19:45 
Användarvisningsbild
Moderator

Det låter mer som att lasern är slut. Testa o bränn med en annan brännare i 4x.

tomsa
InläggPostat: 2011-03-29 19:52 
Nykomling

ja... det kanske kan va det. jag bränner alltid spelen på lägsta hastighet, för det ha dom sagt. jag är inte så jävla bra på det här med datorer och sånt. skall kolla om jag kan låna nån annan dator och bränna med. skulle jag kunna göra nåt annat fel??

arnesson
InläggPostat: 2011-03-30 06:11 
Pratkvarn

Tja...
Har du föresten uppdaterat chippet?
Vissa spel kan bete sig konstigt med fel uppdateringar.
Vad för brännarprogram använder du? Kan man välja om du ska bränna videofil, musikfil, datafil...
En sak till... Brännarprogrammet måste "stänga" skivan, INGEN MULTISESION: Vet inte om det blev rättstavat här. Det ska inte gå att lägga till filer efteråt. Kolla runt i ditt brännarprogram, eller använd ett annat alternativ om du har. LYCKA TILL!

lorebf
InläggPostat: 2011-03-30 07:52 
Användarvisningsbild
Moderator

arnesson skrev:
Tja...
Har du föresten uppdaterat chippet?
Vissa spel kan bete sig konstigt med fel uppdateringar.
Vad för brännarprogram använder du? Kan man välja om du ska bränna videofil, musikfil, datafil...
En sak till... Brännarprogrammet måste "stänga" skivan, INGEN MULTISESION: Vet inte om det blev rättstavat här. Det ska inte gå att lägga till filer efteråt. Kolla runt i ditt brännarprogram, eller använd ett annat alternativ om du har. LYCKA TILL!

Om man bränner en img så stänger den skivan själv. Det kan aldrig bli fel format.
dessutom så skriver han ju att vissa spel funkar lite, men att det blir läsfel.
Gå tillbaka med det o få dem du köpt det av o bevisa att wii't funkar.

tomsa
InläggPostat: 2011-03-30 15:02 
Nykomling

chippet uppdaterade jag för 2 veckor sen där jag köpte spelet, så dom borde veta om det är rätt uppdatering. skall lägga spelet på en sticka i morgon och testa 2 andra dvd brännare och kolla om det är det som är felet som lorebf skrev här, få se vad som händer. annars får jag väl åka tillbaka där jag köpte spelet. men detta va ett bra ställe för snabba svar. tack så länge.

*borttaget av moderator* Läs reglerna. regler-las-forst-vt56.html
§1.7: länkar till piratkopierad material får ej förekomma.
Detta innefattar all form av förmedling av piratkopierad material( Invites, mm).

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]