Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 08:16
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Lillagumman
 Inläggsrubrik:Spel som kräver classic handkontroll
InläggPostat: 2011-12-04 22:34 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Jag tänkte ladda ner Zelda-spelet A link to the past, men det stod att spelet kräver en classic handkontroll för att fungera. Samma sak med Ocarina of time och Majora's mask. Funkar det verkligen inte med den vanliga handkontrollen?

Om jag nu ska köpa en classic handkontroll, är det någon skillnad på den vanliga och pro förutom designen?

Jag har aldrig spelat TV-spel förut, bortsett från NES som min lillebror fick till julklapp 1989. Och så finns ju en del som webbspel numera, eller också kan man köra NES-spel via en emulator. Mitt Wii köpte jag i september, främst för att träna med balansplattan och Wii Fit Plus. Men det vore kul att kunna spela lite också, och Zelda är en favorit (trots att jag bara spelat det online på datorn, bortsett från det första Zelda-spelet som kom till NES).

Lilla Gumman

JenkaMan
 Inläggsrubrik:Re: Spel som kräver classic handkontroll
InläggPostat: 2011-12-04 22:54 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Alternativet är att köpa en gamecubekontroll, de fungerar lika bra. Skillnaden mellan vanlig och pro är att pro har skönare handtag, inget mer.

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-05 00:01 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Jag funderar på att köpa en gamecubekontroll på tradera.

På nätet hittar jag xmas puzzle som wiiware, men när jag går in på wii:et så finns inte xmas puzzle. Det säljs uppenbarligen bara i USA. Vissa spel säljs både i USA och Europa, andra bara i USA eller Europa. Gäller att hålla koll där. På wiiware finns det ju ingen information om spelet som man ska ladda ner, då får man gå in på datorn och kika först. Men, som sagt, när man ser information om ett spel på datorn får man uppenbarligen hålla koll på om det finns för Europa.

Lillagumman

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-05 22:17 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Trådlös handkontroll känns bättre än en med sladd. Men har den med sladd en sladd som är ett par meter, så att jag kan sitta i soffan och spela är det väl okej. Jag har ingen lust att sitta med benen i kors på golvet framför soffbordet, men det går ju så klart också i värsta fall.

Har kikat på Tradera, men känns lite osäkert att beställa från något asiatiskt land. Och så var det ju detta, med eller utan sladd. Om det är värt att betala för en trådlös.

Lillagumman

lorebf
InläggPostat: 2011-12-05 23:37 
Användarvisningsbild
Moderator

Jag brukar beställa från kina, och grejjerna funkar för det mesta :)

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-05 23:44 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Hmm, då kanske jag törs göra det då. :D

Lillagumman

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-07 22:52 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Jag bjöd på en GadgetBay-auktion på Tradera, och vann två stycken handkontroller för 1 krona plus 49 kr i frakt. De kopplas till handkontrollen respektive nunchucken. De finns i Sverige och skickas inom 6-12 arbetsdagar, så jag hinner få dem innan jul. Priset kan man inte klaga på i alla fall.

Lillagumman

Lillagumman
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2011-12-09 21:24 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

I auktionen på Tradera som jag vann, bjöd jag på "NYA 2st Wii Pad Kontroller funkar med Remote och Nunchuck!". Jag begriper att jag kopplar en Wii Pad kontroll till Remoten. Men hur kommer Nunchuck in i bilden? Jag kan ju inte koppla in den andra Wii Paden på nunchucken (eller kan jag det?). Det visar sig väl när paketet kommer, tänkte om någon visste något i förväg.

Lillagumman

lorebf
 Inläggsrubrik:Re:
InläggPostat: 2011-12-09 22:49 
Användarvisningsbild
Moderator

Lillagumman skrev:
Hej!

I auktionen på Tradera som jag vann, bjöd jag på "NYA 2st Wii Pad Kontroller funkar med Remote och Nunchuck!". Jag begriper att jag kopplar en Wii Pad kontroll till Remoten. Men hur kommer Nunchuck in i bilden? Jag kan ju inte koppla in den andra Wii Paden på nunchucken (eller kan jag det?). Det visar sig väl när paketet kommer, tänkte om någon visste något i förväg.

Lillagumman

Det är antingen nunchuck eller classic controller.
Inte både och :)

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-10 00:08 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Hmm ... det var jag som inte tänkte där. Tack, lorebf.

Min Wii-konsol är en magisk apparat. Den kan både hjälpa mig att förbränna kalorier och hålla koll på vikten med Wii Fit Plus. Det går att spela både gamla spel och nya spel.

Det kan gå en dag eller två som jag inte hinner eller orkar träna med Wii Fit Plus, sen är jag igång igen. Och nu ser jag fram emot att få mina classic controller, så jag kan spela Zelda: A link to the past, som jag har laddat ner. För övrigt, det kanske funkar även med att koppla in nunchucken och på så sätt lura systemet, det har jag inte kollat.

Gäller att hitta kul spel att spela på Wii:et. Får väl spela mig igenom Zelda-spelen först. Sen vet jag inte.

Lillagumman

lorebf
InläggPostat: 2011-12-10 00:58 
Användarvisningsbild
Moderator

Om du tankat ner spelet via nintendo, så funkar det inte med nunchucken... Den vet att det inte är classic controller:)...

Däremot om du kör emulator i HBC så får man välja lite som man vill..

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-10 01:19 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Jepp, jag har tankat ner spelet via Nintendo. Får helt enkelt ge mig till tåls. Mina två classic controls kommer mellan den 17 december och 23 december. Snacka om julklapp! :D

Lillagumman

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]