Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 07:41
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
balbeck
 Inläggsrubrik:Remote slutat fungera
InläggPostat: 2011-04-26 10:01 
En Fis i Rymden

Jag köpte en ny remote, Logic3 med motion plus, och skulle försöka synca den men inget hände. När jag sen skulle prova att spela med mina gamla remotar fungerade inte dom heller, och det gick inte att synca dom.
Vad kan ha blivit fel?

Jag har alldeles innan rest med wiiet, och funderar på om det är remote sensorn som pajat. Kan man kolla det på något sätt?

Jag har provat att byta batterier och stänga av wiiet några gånger.

Tacksam för hjälp.

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Remote slutat fungera
InläggPostat: 2011-04-26 10:21 
Användarvisningsbild
Moderator

låter som att din bluetooth adapter pajjat..
den kan vara känslig för slag/stötar..

edit:den kan ha lossnat lite, så det kan räcka med o trycka tillbaka den på plats..

balbeck
InläggPostat: 2011-04-26 10:46 
En Fis i Rymden

lorebf skrev:

edit:den kan ha lossnat lite, så det kan räcka med o trycka tillbaka den på plats..

Är det nått i konsolen, eller menar du remote sensorn?

lorebf
InläggPostat: 2011-04-26 16:00 
Användarvisningsbild
Moderator

balbeck skrev:
lorebf skrev:

Är det nått i konsolen, eller menar du remote sensorn?

Den du kallar "remote sensor" heter egentligen sensorbar, och består enbart av några IR lysdioder... Är den trasig så får du helt enkelt inte fram nån hand i menyn..
Bluetoothadaptern sitter till höger om SDkort platsen.... enda kruxet är att du måste plocka isär den helt och hållet... DVDspelaren måste bort, och en plastbit under DVDspelaren oxå..

Jag har fixat detta nån gång, och det tar en bra stund o skruva...

balbeck
InläggPostat: 2011-04-30 10:56 
En Fis i Rymden

Jag skruvade isär hela konsolen och pillade lite på bluetoothkortet och satte ihop den igen. Det hjälpte inte. Så jag åkte med konsolen till PSXCare och skulle se om dom kunde fixa det. Dom kopplade in den och allt fungerade som det skulle. Jag åkte hem och provade igan och allt funkade. Då provade jag igen att synka med min nya motion plus remote (Logic3) och då slutade det fungera igen. Så nu hittar inte konsolen mina remotar, oc§h det går inte att synka dom. Jag har provat att koppla ur alla sladdar flera gånger, men inget hjälper.
Har någon en idé är jag tacksam!

lorebf
InläggPostat: 2011-04-30 11:02 
Användarvisningsbild
Moderator

du kanske borde kasta din logic3 åt #¤"?
dra ur sladdarna, och låt dem vara utdragna en längre stund (halvtimme?) koppla ihop allt..

Kanske din piratkontroll sabbar inställningarna för bluetooth på nå't sätt?

Edit: jag vill inte låta dum nu, men vet du hur man syncar kontrollerna? först röda knappen på kontrollen innanför batteriluckan, och medan den blinkar med alla fyra, tryck snabbt på den röda knappen på wii't under luckan framtill på wii't.. (man måste ju fråga, jag har fått förklara detta för många personer som gnällt på att kontrollen jag sålt till dem inte funkar :) )

balbeck
InläggPostat: 2011-05-02 17:05 
En Fis i Rymden

Fick det att funka genom att koppla ur sladdarna OCH flytta konsolen från annan elektrisk utrustning. Vet inte om jag ska våga prova att synca remoten igen. Jag har inte tryckt på röda knappen på remoten först, utan på de båda samtidigt, enligt instruktionerna som följde med. Jag har mailat Logic3 om problemet, men inte fått något svar.

tetz
InläggPostat: 2011-05-03 15:34 
Mr. Miyagi

Har du någon fungerande original wii remote kvar? Pröva att synka med den först , om det funkar , lämna tillbaks Logic kontrollen

lorebf
InläggPostat: 2011-05-03 19:49 
Användarvisningsbild
Moderator

har du en mobil eller dator med bluetooth så kan man ju hitta de olika kontrollerna genom den..
det är bara o söka efter bluetoothenheter när man tryckt på den röda knappen på kontrollen så den blinkar..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]