Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 07:36
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
JenkaMan
 Inläggsrubrik:RECENSION: Classic Controller
InläggPostat: 2010-02-10 21:33 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

"Varför varför varför i allsin dar slänga ut extra pengar på en Classic Controller när man kan spela de gamla klassikerna med en vanlig Gamecube-dosa", säger du. Fel fel fel, säger jag.

Försök att spela ett valfritt SNES spel med GC-kontrollen så förstår du vad jag menar. CC är som gjord för att spela dessa gamla godingar som finns att tillgå på Virtual Console. Till skillnad från GC-kontrollen vars knappuppsättning gör det till en pina att spela dessa spel.
Både NES, SNES och även Nintendo 64 spel går som en dans att spela med CC. Knapparna är utformade för att liknas vid en SNES dosa, vilket såklart gör den totalt oövervinnerlig när du vill spela 16-bitarsspelen.

Du ansluter CC till din Wiimote och den blir på så sätt trådlös. Mycket smidigt tycker jag, då den varken behöver några separata batterier eller drivas med sladd.

CC käns mycket gedigen och håller hög kvalitet, á la Nintendo. Knapparna har bra känsla och spakarna är sköna och det känns att de kommer hålla för många timmars spelande, till skillnad från N64 diton som pajjade efter alldeles för kort tid. Tycker dock att greppet kunde varit lite skönare, t.ex. ett par handtag som på den nya svarta CC.

Inte räcker det heller med att den duger till att spela retro med, nejdå. Flera nya spel tillåter dig att spela med CC. T.ex. Mario Kart Wii och Super Smash Bros. Brawl, där tycker jag dessutom att CC är den bästa kontrollmetoden, då den i mina ögon överglänser GC-kontrollen enkelt!

CC är verkligen värd att lägga ut ett par hundralappar på om man vet med sig att man kommer spela en del gamla klassiker.

+ Bra kvalitét
+ Snygg

- Obekväm vid långa spelsessioner

Betyg: 9/10

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]