Hallå folket!
Igår ikväll började jag mitt äventyr med Zelda och det fungerade flawless i 40 minuter. Men när jag skulle gå igenom en särskild dörr i spelet hörde jag hur skivan slutade snurra och skärmen skärmen svart. Ingenting hände. Jag startade om Wii:et och spelet och hoppades bara på att det var en tillfällighet att det bråkade. När jag kom in i spelet testade jag att gå in i samma dörr igen för att bekräfta mina tankar. Givetvis blev skärmen helt svart igen, bara den lilla lampan som indikerade på lågt batteri kunde synas. (Jag kunde förresten även trycka på home-knappen och komma till home-menyn, men tryckte jag på "return to wii meny" så hände det ingenting och jag kunde inte trycka på home-menyn efteråt).
Jag suckade och svor och muttrade om att nu blir det otaliga timmars surfande om lösningen på internet. Rent spontant så misstänker jag att det har med mina cIOS att göra, fast jag vet inte riktigt hur sånt fungerar men jag har installerat sådana innan så jag vet hur det går till när man skall byta dem. I övrigt kan jag förresten påpeka att när jag startarupp ett spel så får jag felmeddelandet "The disc could not be read..." i 30-40% av fallen. Så har det varit i cirka två år nu men det är inget som stör mig speciellt mycket. Men frågan är om det hör ihop med den svarta skärmen i Zelda? Är det lasern som inte pallar mer eller något liknande?
Kanske finns det någon annan som behöver hjälp med samma sak? Hojta i denna tråden isåfall så kanske vi kan lösa problemet tillsammans! Ha det bra!