Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 07:23
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
sannay
 Inläggsrubrik:Problem med zelda och USB loader gx
InläggPostat: 2011-11-16 16:17 
Vakum

Jag skulle spela skyward sword via usbloader gx och kom bara tillbaka till startmenyn. Jag fick reda på att man skulle uppdatera CIOS till d2x v6 och det gjorde jag. Jag uppdaterade även det IOS man skulle göra innan. Detta gick bra men jag kom fortfarande bara tillbaka till startmenyn!
Jag läste då att man skulle gå in på zelda i usbloader och välja inställningar, där man skulle ställa in IOS och välja enable på ett alternativ längst ner, enable ios nånting hette det.
Efter detta blev det vit skärm med nåt mönster längst ned i bild när man startade usbloader gx och wii:et hängde sej. Nu har det försvunnit och nu hittar den inte hårddisken längre. Jag får först "waiting for your slow usbdevice" och sen räknar den ner 30 sek och då kommer "error, colud not load you usb-device" upp eller nåt liknande. Neogamma funkar inte heller längre helt plötsligt....Så nu kan jag alltså bara spela orginalspel från skiva för inget annat funkar...:(
Jag är sjukt tacksam för hjälp för jag har hållt på jättelänge och hittar ingen lösning...!

sannay
 Inläggsrubrik:Re: Problem med zelda och USB loader gx
InläggPostat: 2011-11-16 16:55 
Vakum

Jag har nu även testat ta bort config-filerna för usbloader gx och ska nu prova med wiiflow i stället. Hoppas detta funkar, vet inte vad jag ska göra annars..Min sambo hade ingen aning vad man skulle göra i alla fall när jag frågade honom, och nu börjar mina ideer ta slut...

sannay
InläggPostat: 2011-11-16 17:34 
Vakum

Efter jag tog bort configfilerna fungerar usbloader gx igen, men när jag startar zelda kommer jag fortfarande tillbaka till wii-menyn....Otroligt frustrerande...
Wiiflow hittar inte hårddisken alls.
Snälla, hade verkligen behövt hjälp...Har väntat så länge på detta spel!

lorebf
InläggPostat: 2011-11-16 21:04 
Användarvisningsbild
Moderator

Använd "ändra" knappen istället för att skriva flera inlägg..

Vänta tills det släpps på riktigt istället.

sannay
InläggPostat: 2011-11-17 17:22 
Vakum

Okej, visste inte att man kunde ändra...Ja, hur som helst så vill jag har min usb-loader fixad och jag får inte till det. Jag är egentligen ingen data-softmod-brud, men jag har på ngt sätt lyckats softmodda wiiet och fixa massa updates och annat utan problem för att kunna spela backups. Kommer självklart hämta ut mitt orginalspel direkt i morgon, men jag vill spela backups från hdd.

När jag startar neogamma säger dom att jag inte har ngt cios installerat...Har försökt installera det där nya man ska ha, men jag vet inte varför det inte funkar...

lorebf
InläggPostat: 2011-11-17 21:45 
Användarvisningsbild
Moderator

Grejjen är att du inte bör uppdatera med ditt nyinköpta zeldaspel, för då kan softmoddingen försvinna eller sluta fungera.
Använd priiloader för att blockera uppdateringar via skiva och internet, och uppdatera sedan de iOS filer som behövs för att kunna spela spelet så kommer det att fungera..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]