Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 07:20
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
razor
 Inläggsrubrik:Problem med wii remote
InläggPostat: 2011-01-05 02:00 
Nykomling

Jag har fått problem med mitt Wii. Det blir ingen "hand" när man riktar handkontrollerna mot skärmen. Jag har provat att synka med röda knapparna. Kontrollerna har friska batterier. Sensor baren ligger på plats ovanpå tvń. De har fungerat i tre år felfritt.
Någon som har nån idé vad det kan vara?

Så här ser det ut:

http://www.youtube.com/watch?v=F3DXptscfPU

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Problem med wii remote
InläggPostat: 2011-01-05 02:33 
Användarvisningsbild
Moderator

Den där kontrollen är inte synkad... den får ingen kontakt med wii't... hade den fått det, så hade bara en lampa lyst.

Detta kan bero på flera saker...

1: felaktig synkning? (tryck först wiimotens röda knapp under batteriluckan och medans den blinkar, så trycker du på den röda under luckan för SDminnet, innan kontrollen slutat blinka)

2: Defekt bluetooth adapter i ditt wii. (denna går ibland sönder)

Eftersom båda slutat funka, så tror jag mer på alt. nr 2..

razor
InläggPostat: 2011-01-11 18:07 
Nykomling

Tack för snabbt svar.
Lite pinsamt men det fungerade efter synkning. Jag tryckte nog i fel ordning först... Men... det är bara en kontroll som jag får igång. Den andra blinkar fortfarande med fyra lampor.

http://www.youtube.com/watch?v=1tccGLov3hE&feature=mfu_in_order&list=UL

JenkaMan
InläggPostat: 2011-01-11 18:21 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Testa att hålla inne båda knapparna en stund, det brukar jag göra!

Fritte
InläggPostat: 2011-06-15 08:00 
Vakum

Ursäkta att jag återupplivar denna tråden igen. Men jag har ett liknande problem.
Den ena kontrollen slutade visa "handen" för mig igår. Knapparna på den kontrollen fungerar dock.
Jag har provat att synka om den flera gånger samt testat den på en annan konsol med samma resultat.
Misstänker att det är IR-kameran som är trasig. Är det något man kan laga själv eller är det bara att bita i det sura äpplet och slänga kontrollen och köpa en ny?

Edit:
Kan tillägga att den andra kontrollen fungerar alldeles utmärkt. Så det är inte sensorbaren som är trasig.

lorebf
InläggPostat: 2011-06-15 14:01 
Användarvisningsbild
Moderator

det kan vara linsen som sitter framför kameran som hoppat ur led... det har den gjort för mig en gång.
Tappade kontrollen, och då gick själva linsen av. Limmade den enkelt på plats igen :)

Edit: du kan även gå in i inställningarna för känsligheten på kontrollerna och se ifall den "ser" några ljuskällor alls..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]