Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 06:30
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Lillagumman
 Inläggsrubrik:Minneskort
InläggPostat: 2011-12-13 22:42 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Jag ska skaffa ett minneskort så småningom. På minneskortet kommer jag att spara enstaka spel som jag laddar hem från Nintendos hemsida. Jag funderar på vilken storlek som är bäst. Är det som det var till datorn förr, ju större desto bättre? Eller räcker ett minneskort på 8 MB eftersom jag troligtvis inte kommer att ladda ner så mycket. Spelen fungerar ju bara till just min konsol, även om jag har sparat dem på ett minneskort, har jag förstått. Så om jag köper ett minneskort på 8 MB och sen kommer på att jag vill ha ett på till exempel 128 MB, måste jag byta och sätta i det gamla på 8 MB för att spela de gamla spelen? Eller går de att föra över till det nya minneskortet? Verkar ju bäst att köpa så stort minneskort som möjligt.

De spel som är sparade på konsolen, går de att flytta över till det minneskort jag köper? Jag tänker inte softmodda eller göra nån annan ändring av konsolen, jag menar lagligt nu.

Lilla Gumman

JenkaMan
 Inläggsrubrik:Re: Minneskort
InläggPostat: 2011-12-14 09:23 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Först och främst, jag antar att det är sd-kort och inte gamecubeminneskort du menar. Och då finns det inte ens 8mb på marknaden längre, knappast 128 heller. Priserna är så pass låga nu att du bör satsa på ett på minst 4-8 GB, det lär räcka långt. Och du kan föra över till annat minneskort, antingen via wiit eller via en dator. Och ja, du kan föra över de spel du har på wii till minneskortet. Lycka till!

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-26 19:17 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Jag har kollat på Elgigantens hemsida och ett 8 GB SD-kort från Lexar kostar 299 kronor. Jag vet inte om det är billigt. Trodde det skulle bli billigare nu på mellandagsrean. Kanske inte.

Lillagumman

JenkaMan
InläggPostat: 2011-12-27 11:27 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Ett 8gb ligger runt där tror jag, kanske att du kan hitta det några tior billigare om du letar :)

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-27 11:46 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Hej!

Hmm, det var jag som inte hade någon koll. Jag tänkte att ett minneskort kan ju inte kosta så mycket, en hundralapp eller två. Men då vet jag att det är normalpris med 299 kr.

Lillagumman

lorebf
InläggPostat: 2011-12-27 17:15 
Användarvisningsbild
Moderator

Det finns ingen anledning o skaffa ett så pass stort... köp en på 2gb istället.. räcker för sparade spel o sån't.
Köper du nånting, så kan man dessutom ladda ner det gratis igen.

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-28 00:25 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Skulle det funka med ett SanDisk SD minneskort på 2 GB? Jag har för mig att alla minneskort funkar inte med Wii, räcker det att det står SD på (alltså bara SD, inte mini eller nåt sånt)?

Lillagumman

lorebf
InläggPostat: 2011-12-28 10:30 
Användarvisningsbild
Moderator

Lillagumman skrev:
Skulle det funka med ett SanDisk SD minneskort på 2 GB? Jag har för mig att alla minneskort funkar inte med Wii, räcker det att det står SD på (alltså bara SD, inte mini eller nåt sånt)?

Lillagumman

Det skulle funka..

Lillagumman
InläggPostat: 2011-12-28 14:00 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Tack, lorebf.

Lillagumman

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]