Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 06:24
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
studio23
 Inläggsrubrik:Mallex & Studio23's Top 6 spel
InläggPostat: 2008-10-28 14:30 
Användarvisningsbild
Moderator

Med julen runt hörnet har jag och Mallex fixat ihop en lista av vad vi tycker du ska köpa till dig själv i julklapp. Enjoy!

Studio23:

1. Dead Space
2. Ace Combat 6
3. Mass Effect
4. Gears Of War 2
5. Bioshock
6. Fallout III

Mallex:

1. The Orange Box
2. Grand Theft Auto IV
3. Halo 3
4. Mass Effect
5. Bioshock
6. Soul Calibur IV

Dead Space:

Mallex om spelet:
Dead Space är ett oroligt häftigt spel. Man spelar som en vanlig futuristisk gruvarbetare som får ett meddelande av sin ex-flickvän att något verkligen är fel.
Man får snabbt veta att detta inte var något rutin uppdrag utan att något ont har tagit över. Spelet spelas i en tredje person vinkel.
I Dead Space finns det många olika sorters vapen eller snarare verktyg som man kan använda. Vapnen har stor mångsidighet.
Overall är det ett riktigt bra spel som absolut borde inskaffas.

Studio23 om spelet:
Dead Space är verkligen vad jag skulle kalla ett lyckat skräck spel,ljuset eller snarare skuggorna i det svaga ljuset i det mörka rymdskeppet Ishamura är 100procentigt,stämningen är hysteriskt obehaglig och medellanden som kommer titt som tatt bidrar även till stämningen,lägg på att du inte är ensam på skeppet så kan du nog räkna ut ungefär hur stämningen är.
Jag tycker personligen att Silent Hill är läskigare än resident evil,men Dead Space är nåt helt annat,jag älskar spelet och jag vet du kommer göra det också köp det!

The Orange Box:

Studio23 om spelet:

Jag har endast spelat Half Life 2,Team Fortress och Portal som hänger med i den här boxen har jag dock inte testat,bara sett några filmer så kan inte säga så mycket om dom.
Men Half life 2 serien är ju givna klassiker och med tanke på hur mycket du får i den här orange boxen och att priset nu gått ner på den är det ju ett givet köp mycket spel för pengarna sort of speak.

Mallex om spelet:

Orange box är det absolut bästa Xbox 360 spelet, även det bästa PC enligt mig. Vad gör den så bra då? Well, för det första får du med hela Half-Life 2 serien, mitt absoluta favorit spel genom tiderna.
I spelen är du Gordon Freeman, en forskare som släppt löst helvetet på jorden. Du måste nu betala för detta och hjälpa rebellerna att slå den främmande rasen Combine. Vore inte det nog så får du med Team Fortress 2, ett snabbt muliplayer spel som är askul att spela i stora lag och Portal, bästa puzzel spel till PC på länge.

Ace Combat 6:

Mallex om spelet:

Jag har dåliga erfarenheter utav andra flygspel (Damn you Topgun och Flight Simulator :evil: ) men Ace Combat 6 visar att flygspel inte behöver vara tråkiga, utan att det kan vara hur roliga som helst!
Grafiken är verkligen underbar, absolut ett spel du bör ha i spelhyllan.

Studio23 om spelet:

Ace Combat tar mig tillbaka till dagarna jag satt hemma och spelade Un Squadron på snes,kan tyckas konstigt men det påminner på något sätt om det,fast mycket bättre som spel.
Jag har spelat alla Ace Combat spelen (tyvärr även game boy versionen)
men Ace Combat 6 tillhör helt klart ett av dom bästa i serien,vare sig det e flyga och njuta av grafiken som städerna vattnet,eller om man kör uppdrag å skjuter sönder allt,kontrollen e helt perfekt och det finns många uppdrag ett spel som ser bra ut,låter bra ut och hanterar fullt ut. ett solklart spel om man gillar flygaction.

Grand Theft Auto IV:

Studio23 om spelet:

Eftersom jag spelat alla GTA spelen ansåg jag att det fanns för lite nytt i det senaste GTA spelet,same old but new liksom,tyckte även att kör mekaniken dom lagt in för fordon var helt sämst.
Men efter två-tre uppdrag insåg jag att GTA still got it!, charmen e där,stämningen är där,musiken är där,och alla härliga karaktärer är där.
Att dra ut på gatan å skjuta ner någon är inget man gör i verkligheten och jag stödjer absolut inte onödigt våld,men i ett spel som GTA är det helt underbart.
Nästa bästa GTA efter Vice city imo och helt klart ett värdigt köp.

Mallex om spelet:

Grand Theft Auto har alltid varit en serie jag starkt gillar och efter ett långt uppehåll med medelmåttiga gta spel kommer nu äntligen Grand Theft Auto IV. GTAIV har den absolut bästa storylinen i något GTA spel hitintills. Spelet handlar kort och gott om Niko Belic, en illegal utlänning i USA som försöker leva "the american dream". Det går dock inte som tänkt och Niko måste börja begå brott för att överleva. På alla sätt bättre än föregångarna, spelet slår till och med Vice City på fingrarna.
Ett måste köp.

Mass Effect:

Studio23 om spelet:

Tja va ska man säga? Bioware är en av världens absolut tyngsta speltillverkare så chansen att man skulle bli besviken på detta spel var liten.
Men oj va förvånad jag blev! det här spelet totalt översken alla mina förväntningar,tänk dig ett bra Rpg med real time combat system (dvs inte med text) sköna karaktärer,skapande av din egen karaktär,lägg också på en hel galax med planeter,en story som får det flesta storyn att se ut som nåt man läser på dass.
Djup härligt sci-fi äventyr som är ett absolut måste om man gillar Rpg och sci-fi.

Mallex om spelet:

Mass Effect är ett futuristiskt RPG som slår alla förväntningar.
Spelet är inte bara extremt roligt utan även MASSIVT!
Det absolut bästa RPG spelet till Sbox 360, och ett utav
mina nya favorit spel. Storyn är även den otrolig, tänker dock inte avslöja något, men det här är ett måste köp om du gillar RPgs och även om du inte gör det.

Halo 3:

Mallex om spelet:

Halo 3 är slutet på Master Chiefs episka saga för att rädda männskligheten från Covernant och Flood. Spelet är allt en uppfäljare borde vara: mörkare, roligare, snyggare och overall bättre.
Multiplayer läget har verkligen blivit mycket bättre.
Spelet är lite kort, men multiplayer läget gör att du kommer spela det här spelet tills du dör!

Studio23 om spelet:

Halo sagan är även det ett schysst sci-fi äventyr,inte så mycket rpg inspirerat men ett tuuuungt fps spel men sjukt roliga vapen,underbar story samt nice grafik,ett spel man inte får missa dock är det en fördel om man spelat dom andra Halo spelen innan så man kommer in i storyn och känslan i det tredje mer.ett köp lika viktigt som att mallex måste äta 4gånger om dagen!

Gears Of War 2:

Studio23 om spelet:

Jippi kayey!
Det senaste Gears spelet överträffar det första,och som vi alla vet som spelat det första är det inte lite lovord!.
Det här spelet är ett sjukt bra action spel,kontrollen sitter där den ska som sist,allt är förbättrat,kära återseenden samt nya coola vapen och nya game modes.
Tänker inte gå in på storyn men den är snuskigt bra,när spelet kommer ut se till att köpa det i julklapp till dig själv eller skyll på att lillebrorsan önskade sig det bara så du får spela,eller sälj dig till forskning är ett annat alternativ :)

Mallex om spelet:

Har inte spelat uppföljaren (ännu) så jag säger några ord om föregångaren. Ett riktigt soft action spel där du spelar som muskelknutten Marcus Fenix. Häftiga vapen och skön stil. Tycker sista alternativet låter som en bra ide för mig, behöver extra pengar! :lol:

BioShock:

Studio23 om spelet:

50-60talet hade sjukt cool musik,stämning och obehag, med obehag snackar jag fritt om atom bombs testning, cover ups om utomjordiska och vild fantasi om att vi skulle ha flygande bilar år 2000, och självklart vem kan glömma uranium i saker som hand kräm mm.
Härliga tider det!,vad har det med Bioshock att göra?, inte så mycket förutom stämningen och musiken.
Du sitter på ett flygplan som o lyckligen störtar i havet,varav du hittar en fyr som har en hiss i sig.
Vad gör du? tar hissen ner såklart,en av få gånger jag hellre skulle drunknat...
Välkommen till Rapture!, en undervattens stad där mer än allt gått fel,skrämsel tillvaro,läskiga killar i dykardräkter kallade Big Daddys å små flickor,missbildade sjuksköterskor mm.
Detta är dock inte ett skräck spel utan ett fps spel,ett riktigt bra sådant
missar du detta tja,pray att du inte vankar upp en morgon och finner dig på 50talet....

Malex om spelet:

Otroligt häftigt och annorlunda FPS spel. Spelet utspelas i en undervattens värld där monster och småflickor bor. Ett underbart spel. Vapnen är riktigt coola och ett par är rätt bisarra. Spelet har en unik stämning som jag aldrig upplevt i något annat spel. Grafiken är bra, men det är med musiken spelet verkligen glänser. Köp nu, annars kommer "Big Daddy" och tar dig!

Soul Calibur IV:

Studio23 om spelet:

Jag gillar soul calibur,det har jag gjort sen Dreamcast versionen,vilket coolt spel,schyst grafik å coola karaktärer.
Senare Soul Calibur spel har innehållit gäst spelande karaktärer som t ex: Spawn,Link och Heihachi från tekken serien.
Nu såhär lite lagom in på dom nya konsolerna kommer Soul Calibur tillbaka, och med en jäkla kraft,många karaktärer,möjligheten att skapa sina egna gubbar,tightare fight system och en gudomlig grafik!
Lägg sen på att 360versionen har Yoda som spelbar gäst karaktär + the apprentice från star wars forced unleshed spelet.
Jag hade mina tankar kring vilken version som var bäst av det här spelet: playstation 3 eller xbox360.desvärre säger jag nu playstation 3 eftersom den versionen har Darth vader som spelbar karaktär och man nu via psn store kan köpa Yoda till,en sak som jag inte sett på Market place fronten hos xbox.
Trots det ett guld spel med många timmars fighting och mycket schyst artwork!

Mallex om spelet:

Kontrar med att man kan köpa Darth Vader på marketplace inom någon vecka. Jag är en riktig fighting junkie och Soul Calibur är mitt absoluta 3d favorit fighting spel så jag var mycket spänd på 4an och vart jag besviken?
Hell no. Spelet levererar massvis och är absolut värt sina pengar.
Kul med Starwars gäst karaktärer, även fast Yoda känns åt helvete för overpowerd för sitt eget bästa.

Fallout III:

Studio23 om spelet:

Fallout är en serie som har många fanns,många fans som började bitcha sig ordentligt när skaparna av Oblivion (Bethesda) fick jobbet att göra Fallout III.
Dom flesta tänkte a men kul blir som oblivion fast med pistoler,delvis rätt ja,men det behöver ju för all del inte betyda bara dåligt eller?.
Nej! absolut inte,det här spelet håller hög spel glädje grad,det finns verkligen ap mycket att göra om man så vill det å bestämmer sig för alla side quests, själva main storyn är inte så lång men räcker för att hålla igång en ett tag,coola vapen,cool miljö verkligen,lite grå men man vänjer sig,riktigt schyst att skjuta huvudet av nån i slow motion, du borde också prova det ;) Köp det.

Mallex om spelet:

Det var som sagt ett jävla tjat om att Bethesda inte skulle kunna klara av att göra Fallout III till ett spel värt att ha i sammlingen, men icke sa nicke.
Fallout 3 är riktigt häftigt, påminer om Oblivion men ändå inte.
Main storyn kunde varit snäppet längre men annars är detta ett riktigt bra spel att skaffa, speciellt om du gillade de förra inslagen i serien.

That's all folks! :D

http://www.youtube.com/user/ctrlaltelitebloggen

http://www.ctrlaltelite.se

Mallex
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 02:48 
Användarvisningsbild
Moderator

Vi har gjort ett bra jobb, David! :D

Bild

studio23
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 02:59 
Användarvisningsbild
Moderator

deeeeeeeeeeee har vi! bra skrivet ;)

http://www.youtube.com/user/ctrlaltelitebloggen

http://www.ctrlaltelite.se

Nintendo_Pontus
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 10:53 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Nice kommer nog inhandla alla spel som ni har skrivit ner här eller iaf önska mig det i present och julklapp fyller år i december också så jag kommer nog inte behöva köpa alla själv :D

Men för övrigt bra skrivet nice med 2 olika syner om spelen och inte allt för långa texter, detta bevisar att man inte behöver skriva 2 A4 för att få ner tillräckligt om spelet för att få folk intresserade :D

Bild

Meltedbrain95
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 17:20 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

har redan planerat att köpa GoW2, mass effect, bioshock å fallout nu vill jag ha dem ännu mer :twisted:

ska kolla reviews på FAllout och Dead Space nu :D

A 7:th of our lives is spent on a monday.

Bild
The future isent what it used to be.

Craw
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 18:58 
Spränger Ljudvallen

Har 2 tips på måste spel också det är fifa 09 och NHL 09 2 toppen speö

Jones
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 21:33 
Användarvisningsbild
Moderator

Bra jobbat studio & Mallex!

Mallex
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 21:48 
Användarvisningsbild
Moderator

Jones skrev:

Tackar, kul att höra! :D

Bild

VVVV
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-29 22:11 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Jones skrev:

Hade varit jätte roligt om ni gjorde samma sak med tex Wii eller PC.. :)

Norway
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-10-30 01:00 
Användarvisningsbild
Pratsam

Da blir next spell dead space, er det coola weapons da, mange weapons er det i spellet ??. Er dead space hevy spell och spelle, och det kommer 2 til 4 enemies til meg har jeg lest help for mye horror ?? :cry:

Gurrzoony
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-11-17 01:23 
Användarvisningsbild
Moderator

Nice lista synd bara att jag inte har den där såkallade "boxen"

studio23
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2008-11-17 02:51 
Användarvisningsbild
Moderator

Jones skrev: