Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 06:02
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
wii_99999
 Inläggsrubrik:Kop brända spel till ext hårdd för att köra spelen därifrån
InläggPostat: 2011-11-20 14:32 
Nykomling

Jag är helt ny i softmod världen och att köra spelen någon annanstans än via wii enheten.
Jag har i dagarna softmodat min gamla wii konsol via extern firma. Har några amerikanska kopierade spel från asien som jag fått och förklarat för mig att jag skall kunna spela om jag kör dessa via extern hårddisk. De går inte att köra direkt via enheten
Jag har även införskaffat en brännare nero 9 till min laptop. Jag sedan tidigare en iomega extern disk 1 GB som jag tänkte börja använda att spara ned alla spel på. Min laptop är en Sony vaio med 3 usb ingångar (2 går åt för nero 9 1 för iomegan)
Jag är rätt dålig på datorer så jag skulle behöva hjälp med hur jag går tillväga;
*hur jag kopierar Wiispel från nero 9 till min iomega hdd
*hur jag kopplar iomegan till Wii spelet
Vad jag förstått är att jag sedan kör spelen via HomeBrew.
Tacksam för all hjälp jag kan få så jag kan testa om spelen kommer att gå att spela. Enligt fiman som modda skall det gå att spela >99% av alla spel.

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Kop brända spel till ext hårdd för att köra spelen därif
InläggPostat: 2011-11-20 15:27 
Användarvisningsbild
Moderator

För att lägga in spel på hårddisken så behöver du inte nå't brännarprogram.
Du behöver bara ett wbfs program för att föra över spelen.

Det är dessutom inte säkert din dator klarar av wii-skivorna, och då går det ändå inte.

wii_99999
 Inläggsrubrik:Re: Kop brända spel till ext hårdd för att köra spelen därif
InläggPostat: 2011-11-20 22:24 
Nykomling

Skulle du kunna rekommendera någon lämplig leverantör på nätet för vilken jag skulle kunna ladda ned lämpligt wbfs program/version och ifall det är något jag bör tänka på vid överföring av wii spelen. Jag kör windows vista på laptoppen.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]