Aktuellt datum och tid: 2012-05-22 06:01
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
morris
 Inläggsrubrik:Köp av playstation 3, behöver råd
InläggPostat: 2010-11-22 12:34 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Hej

Jag har lite frågor om Playstation 3.

Jag har bara haft det allra första playstationet, för många år sedan och mycket har ju hänt under den tiden.

Eftersom jag nu ska byta nästan all min utrustning, dvs Tv, hemmabio osv, så tänkte jag att det hade varit bra att köpa ps3 eftersom då får man en 3 i 1 maskin ju, dvs Spelmaskin, blueray, 3D.
Så slipper man tänka på det med blueray och 3D spelare, bara skaffa en tv som klarar detta med ju

Jag vet ju att 3D, inte slagit igenom så mycket och fortfarande är rätt dyrt och under utveckling, men bra att ha en maskin som är förbered för det.

Men har lite frågor:

1.Vad jag har hört så kan även nu dom nya ps3 spela 3D filmer, och att man kan spela 3D spel, stämmer detta ?

2.När det gäller film, om man ”chippar” den eller vad man gör i dagens läge kan man då via en extern Hårdisk kolla film? Även blueray och eventuellt 3D ?

3.Är det trådlösa handkontroller?

4.Hur är utbudet av spel ? Har hört att det finns nästan lika många och samma som xbox 360, dvs att dom görs till xbox 360 sedan görs om till ps3?

5.Är det något annat jag ska tänka på när det gäller ps3? Kompatibillitet med andra saker, hd, spel osv osv?

6.Varför är 320 GB billigare än den med 160 GB?

7.Vad är skillnaden mellan ps3 och ps3 slim?

8.Hade tänkt chippa den med något som kallas eclipse, någon som har gjort detta eller som vet hur det funkar?

Som sagt så har jag inte så mycket info om ps3, så alla tips och annat är välkommna!

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Köp av playstation 3, behöver råd
InläggPostat: 2010-11-22 14:05 
Användarvisningsbild
Moderator

1. det borde rent tekniskt att funka...
2. i dagsläget funkar inte psjailbreak, men har hört att det är på väg.. om det går att kolla film via usb vet jag inte..
3. ja
4. det finns vissa exklusiva titlar till båda system men de flesta finns.
6 bra fråga
7. slim är mer slimmad

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]