Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 18:03
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
revolution
 Inläggsrubrik:klassik musik
InläggPostat: 2010-02-01 21:14 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Vad tycker ni om klassisk musik rent generellt? Jag fick själv upp intresset av klassisk musik efter att jag hade varit på Play! två gånger, och har därför börjat researcha nätet lite efter mer musik som framförs av en symfoniorkester. Så jag har bokat in mig på Castlevania. The concert, där de kommer framföra musik från Castlevania-spelen, och sedan har jag också fixat biljetter till en av spelningarna på Berwaldhallen. Tydligen så framförs det klassisk musik där av flera olika artister under en tid och alla som är upp till 23 år, har gratis inträde.

lorebf
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2010-02-01 21:42 
Användarvisningsbild
Moderator

castlevania är inte klassisk musik... bach är klassisk musik... eller bethoven... att den framförs av en orkester gör den inte klassisk...

revolution
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2010-02-03 19:58 
Användarvisningsbild
Tystlåten

Nej det är sant, det är ju inte klassisk musik på det sättet. Men musiken får ju en helt annan klang om det framförs av en symfoni orkester, det gillar jag. Det är ju coolt att blanda två olika musikstilar o få någonting nytt av det. Annars så är det ju svårt o hitta konserter med en symfoni orkester, som då är både billig o kan tilltala en yngre publik.

lorebf
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 2010-02-03 20:15 
Användarvisningsbild
Moderator

det har funnits orkestrar länge som spelar spelmusik...
men som sagt... klassisk musik är det då inte :)
även om tex musiken från commando känns klassisk...

Warioware
 Inläggsrubrik:Re: klassik musik
InläggPostat: 2010-06-14 21:47 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

Själv gillar jag när man blandar olika genrer och instrument osv. Ta tex. Apocalyptica som blandar hej vilt på cellos, det är hur bra som helst tycker jag

JenkaMan
 Inläggsrubrik:Re: klassik musik
InläggPostat: 2010-06-15 16:08 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Warioware skrev:
Själv gillar jag när man blandar olika genrer och instrument osv. Ta tex. Apocalyptica som blandar hej vilt på cellos, det är hur bra som helst tycker jag

Men det är väl fortfarande inte klassisk musik? Fast jag har bara hört alla rockbandscovers... :P

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]