Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 17:58
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
discosteuöw
 Inläggsrubrik:kan man koppla WII till datorn.. igen
InläggPostat: 2011-06-20 20:27 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

hej tänkte återuppliva en tråd jag hittade på goggle som ledde mig till detta forum...

Kan man koppla wii:t till datorn ..??

hittade en gammal tråd från 2007 men den va ganska tunn .. inget vettigt alls ,,

jag har ju spelat på min pc från quake tiden tills nu. men nu när jag hör att nintendo kommer släppa en uppföljare till konsolen så ville jag hoppa på tåget.. pluss att jag va ganska sugen på att klara av Zelda:twilight princess.. så jag köpte ett wii på blocket och nu innan jag ens fått hem det så frågar jag er .. veteranerna..

jag tänkte mig ...om jag har ett soft moddat wii, kan man då koppla det till datorn med usb så att man kan köra spel därifrån? Dvs.Ladda hem till en viss mapp, unrara det till en annan sen sätta på sitt wi och spela loss ?? det vore ju himmelriket ,,.. styvt...

BTW: Pluss stavas met ett s,,,

jag återkommer när jag hämtat mitt wii på bensinmacken .. hejs.. ..disco STU

När jag va liten... så fick man Epilepsi om man Pausade spelen för länge....:)

JenkaMan
 Inläggsrubrik:Re: kan man koppla WII till datorn.. igen
InläggPostat: 2011-06-21 00:11 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Alltså det lättaste vore väl att köpa ett usb minne eller hårddisk som du kopplar till wiit. Finns guider på forumet om hur du gör :)

lorebf
InläggPostat: 2011-06-21 14:30 
Användarvisningsbild
Moderator

Handlade inte den tråden mer om att koppla wii't till en datorskärm?
länka gärna till tråden du hittade..

discosteuöw
InläggPostat: 2011-06-22 12:17 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

@lorebf. Jo den tråden handlade om datorskärm, men det va inte han som startade tråden som frågade efter det.. Personen som startde tråden va inte riktigt säker på vad han ville, för han inte visste vad som kunde uppnås med wii:t. tråden va ju ganska gammal från 2007

kan-man-koppla-wii-till-dator-vt919.html

@JenkaMan det lättaste borde ju vara att slippa föra över filer från datorn till minnet eller den externa hårddisken och slippa springa med en dongel och sticka in den där den passar varje gång man vill testa ett nytt spel

jag vill ha en sladd som går från datorn till wii:t där jag kan skicka data mellan dom. kanske till sd kortet som jag har som är på 16 gig eller till ett usb minne som alltid sitter och visst varför inte en extern hårdisk. men helst att man inte ska behöva föra över data över huvud taget. kanske om man skapade en partition som man dedikerade bara till wii:t.. är det ingen som tänkt i dessa banor.

hämtade wiit igår iaf. har spelat igenom ett antal världar av new super mario hade tänkt klara av det innan jag spelar nått annat sen blir det Zelda Twilight princess

tack till wii forumet för att ni finns... och jag hoppas jag får massa svar.. hejsvejs

JenkaMan
InläggPostat: 2011-06-22 12:50 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Det borde ju gå att ha en partition eller hårddisk som alltid sitter i datorn kopplad till wiit, men datorn måste ju fortfarande ha tillgång till hårddisken. Så i så fall får man komma på någon lösning där både dator + wii kan dela på samma hårddisk.
Alternativt skulle man kanske kunna streama spel från en nätverkshårddisk, vilket borde vara möjligt, men jag har aldrig prövat eller vet ens inte om det fungerar.

lorebf
InläggPostat: 2011-06-22 20:17 
Användarvisningsbild
Moderator

Det finns ju ett flatkabelchip där man kan koppla in wii't in i datorn och spela dem från hårddisken på datorn... Var själv på väg o köpa ett sån't när min DVDläsare pajjade..

Det funkar ungefär som ett wiikey fusion, fast spelen körs via en sladd till datorn istället från SDkortet..

Men det resulterar ju i att din softmodd blir onödig...

discosteuöw
InläggPostat: 2011-06-23 09:54 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

har du nått produkt namn på de chipet .. men hur funkar det med en flatkabel.. då ska väll dvdn kopplas och tas ur sedan koppla wii:t till en intern hårddisk, men då kan väll inte den va kopplad i datorn..

Låter interessant ska undersöka men om du har nått produktnamn så skulle det underlätta..

softmodden kom med wiit och jag har inte betalat extra för den... den är väll säkert bra att ha ändå.. nångång kan jag tänka mig..

tack för hjälpen

discosteuöw
InläggPostat: 2011-06-23 09:58 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

jag hittade .. ett kallat flatmii.. finns förmodligen andra men tack igen ...

lorebf
InläggPostat: 2011-06-23 20:06 
Användarvisningsbild
Moderator

discosteuöw skrev:
jag hittade .. ett kallat flatmii.. finns förmodligen andra men tack igen ...

Precis det är det... då har man en sladd till wii't... DVDspelaren sitter fortfarande i och fungerar som vanligt.

discosteuöw
InläggPostat: 2011-07-01 02:43 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

ok .. jag har fixat och installerat flatmii.. Wow... Det va bus-enkelt dubbel häftande-tejp va det ända man behövde.. det funkade som en extre IDE enhet till moderkortet. Blocka en contakt här..... koppla flat-sladden där......
helt enkelt en enhet emellan 2 andra.. bus-enkelt...

Men jag gillade det inte.......
Mitt problem är att flatmii kommer med mjukvara, det innebär att jag måste från datorn välja spel och ladda det som vilken fil som helst.... Seeeäeeen skicka det genom sladden...

"nja ,, då kan jag ju helLre välja de som jag redan finns på hdd:n. Det e ju spelglädjen som räknas" tänkte jag..... såååå,, jag bestälde en 1.5 TB extern Hdd enhet från pixmania för 379kr.. hur det går med den återkommer jag med ...

....hej då alla mina kära nintendo älskare...

discosteuöw
InläggPostat: 2011-07-01 03:04 
Användarvisningsbild
En Fis i Rymden

joo.. när jag ändå håller på tänkte jag klämma en ny fråga .. hittade en sådan-kallad .trnt fil på nätet den inehöll ett par bakup:ade spel i filformat WBFS.. sen hittade jag en del som va i ISO... vilket ska man välja?? vilket är lättast att ladda in på wii:t? vilka är lättast att tanka hem? spelar det nån Roll?

måste också påpeka att det bemötandet som jag fått på detta forum, är ett som man önskar man fått på alla de oändligt många forum som finns på nätet .. Tack åter igen för att ni finns................ Till: wiiforumet....

JenkaMan
InläggPostat: 2011-07-01 10:12 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Om du ska bränna är iso lättast. Annars brukar filerna konverteras automatiskt när man lägger de på hårddisken. Spelar ingen större roll med andra ord

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]