Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 17:50
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Snugge
 Inläggsrubrik:ISO till WBFS med WBFS manager
InläggPostat: 2011-02-08 12:57 
Vakum

Hej,

Jag har hämtat hem flera ISO som jag lagt till min externa disk med WBFS-manager. En del av dessa spel dyker inte upp på min WBFS-enhet trots att överföring visar att det gått bra.
De som inte fungerar är de ISO som inte har en "etikett" och inte heller någon "kod/ID" - alltså, när jag lägger till ISO-filen i listan så står inget namn på filen.
Namnet brukar ju vara spelets namn, under namnet brukar en sexsiffrig kod finnas. Namnet går att ändra/lägga till själv, men den sexsiffriga koden/etiketten vet jag inte hur jag löser.
Varför visas ingen kod? Är det avsaknaden av denna kod som gör att detta spel inte syns på min WBFS-enhet när överföring är klar? Går det att lägga till en kod/etikett själv eller måste jag hämta en annan ISO som har denna kod?

Tack!

Snugge

Snugge
 Inläggsrubrik:Re: ISO till WBFS med WBFS manager
InläggPostat: 2011-02-08 15:23 
Vakum

Hej igen.
Jag har själv hittat ett lite program som både kan ändra ISO-filens namn och ID (Wii ISO Renamer). När jag lägger till mina två spel i listan för att sedan flytta till min WBFS-disk går detta utmärkt. Flytten går dock väldigt snabbt, som om filerna redan fanns på disken, men jag får inget meddelande om att filerna finns där och filerna syns inte heller på WBFS-partitionen i WBFS-manager (och självklart syns inte heller i någon "USB loader").

Så, jag har vid flera tillfällen lagt till de spel som saknat id och trott att de inte synts pga att de just saknat id. När jag skapat namn och id så indikerar wbfs-manager att flytten gått bra genom att markera gröna bockar intill filerna - flytten gick snabbt (ett par sekunder) och de syns inte på wbfs-disken - lite skumt tycker jag.

Jag har påbörjat hämtning av nya spel, men är fortfarande nyfiken på varför det inte fungerar...?

Snugge

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]