Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 17:45
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
KonradA
 Inläggsrubrik:Inget internet på 3DS?
InläggPostat: 2011-04-17 00:07 
Tystlåten

Jag köpte min N3DS för någon vecka sedan och har velat prova internetfunktionerna den har att erbjuda sedan dess men varken lyckats i något av mina spel (som har stöd för internet) eller huvudmenyn. Om jag ska försöka se vad det finns att erbjuda på 3DS marknaden så hittar den inget, och kollar jag på den vanliga DS marknaden så söker den i flera minuter utan att hitta något. Jag har för mig att jag har korrekt inställd internet på enheten och den gula lampan på konsolen lyser. Gör jag något fel eller kan min 3DS vara defekt?

vorteX
 Inläggsrubrik:Re: Inget internet på 3DS?
InläggPostat: 2011-04-17 10:28 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Testa ta bort internetinställningarna och lägg till dem igen.

Sony: PS2(120GB HD + LAN)
Grundig Vision 4 42" FullHD | JVC TH-SW9

KonradA
InläggPostat: 2011-04-18 23:23 
Tystlåten

vorteX skrev:
Testa ta bort internetinställningarna och lägg till dem igen.

Provade att ta bort och lägga till internetinställningarna på nytt och då gör det ett test för att se att allt funkar. Och visst står det att det funkar. När jag sedan provar att gå in på t ex Castlevania - Portrait of Ruin och t ex gå till wireless-shoppen så får jag bara en error code 51099. Det står att den inte hittar någon access punkt.

När jag istället går in i 3DS-menyn: Download Play och väljer 3DS så står det "No software found.". Går jag däremot in på DS så står det "Looking for software available for download..." hur länge som helst utan resultat.

vorteX
InläggPostat: 2011-04-18 23:59 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

http://www.nintendo.com/consumer/wfc/en ... ocale=lang Kan kanske hjälpa dig. Låter som att problemet ligger i routern. Har du tillgång till en annan du kan testa med?

Roine83
InläggPostat: 2011-04-19 07:38 
Pipande Mus

Har du lagt till internet inställningar för DS-mode? Du måste även lägga till en "Nintendo DS Connections" i internet settings för att kunna spela DS-spel via internet på din 3DS.

KonradA
InläggPostat: 2011-04-28 13:09 
Tystlåten

Roine83 skrev:
Har du lagt till internet inställningar för DS-mode? Du måste även lägga till en "Nintendo DS Connections" i internet settings för att kunna spela DS-spel via internet på din 3DS.

Jaha så mitt 3DS-internet kan fungera? Jag har ju endast Ray Man 3D och vad jag vet går det inte att spela via internet så jag kan ju inte testa. Jag ser att vissa spel som går att spela över internet (Castlevania - Portrait of Ruin och Nanostray 2) går att gå in i en äldre "DS-meny" där jag kan ställa in nya internet inställningar. Dessa är tomma för mig och när jag försöker etablera en ny inställning så står det att min router inte kan sammarbeta. När jag klickar på min router så kan jag inte ens skriva in lösenordet, men det funkar på andra routrar i närheten (som inte är mina). Kan det här vara problemet? Hur kommer jag förbi det?

lorebf
InläggPostat: 2011-04-28 13:24 
Användarvisningsbild
Moderator

Du kanske har för ny säkerhet... det brukar alltid funka med WEP (tror jag det heter)
Ställ in det i din router istället o testa..

KonradA
InläggPostat: 2011-04-28 14:07 
Tystlåten

lorebf skrev:
Du kanske har för ny säkerhet... det brukar alltid funka med WEP (tror jag det heter)

Ja nu när du säger det så kan det stämma. Men jag vill helst inte äventyra min routers säkerhet. Får väl klara mig utan internet till min 3DS, det kanske bara är en kul grej ändå och inget man nödvändigtvis behöver.

JenkaMan
InläggPostat: 2011-04-28 15:15 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

lorebf skrev:

Just det är så dåligt med Nintendo DS, att inte ha stöd för WPA. Tänk om alla skulle använda WEP på sina nätverk...

vorteX
InläggPostat: 2011-04-28 22:26 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

JenkaMan skrev:
lorebf skrev:

Just det är så dåligt med Nintendo DS, att inte ha stöd för WPA. Tänk om alla skulle använda WEP på sina nätverk...

DSi/3DS har stöd för det, dock vill jag minnas att DS-spel inte stödjer det för att nätverksprogrammet är inbyggt i spelet.

lorebf
InläggPostat: 2011-04-28 23:52 
Användarvisningsbild
Moderator

KonradA skrev:
lorebf skrev:

Ja nu när du säger det så kan det stämma. Men jag vill helst inte äventyra min routers säkerhet. Får väl klara mig utan internet till min 3DS, det kanske bara är en kul grej ändå och inget man nödvändigtvis behöver.

Är det ett vanligt bekymmer där du bor att olika hackers hackar sig in i varandras routrar? :)
Minska på signalstyrkan, så kommer ingen annan åt det ändå..

JenkaMan
InläggPostat: 2011-04-29 12:59 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

lorebf skrev:
KonradA skrev:
lorebf skrev:

Är det ett vanligt bekymmer där du bor att olika hackers hackar sig in i varandras routrar? :)
Minska på signalstyrkan, så kommer ingen annan åt det ändå..

Alltså, bor man tex i stan med många grannar kan det ju vara bra att ha lite säkerhet, vore ju inte kul att få allt man gör avlyssnat

KonradA
InläggPostat: 2011-04-30 17:34 
Tystlåten

Men bara så jag vet om mitt internet i alla fall fungerar med 3DS-inställningar.. När jag går in på Download Play från 3DS-menyn och trycker på 3DS så står det "No software found". Finns det inga mjukvaror ute än eller?

När jag trycker på Internetikonen i 3DS-menyn så står det att browsern blir tillgänglig först efter en uppdatering. Hur kommer jag få tillgång till den uppdateringen och har den redan kommit?

lorebf
InläggPostat: 2011-04-30 19:06 
Användarvisningsbild
Moderator

Om du har en android så kan du ju dela ut internet med den med lägre kryptering.

Roine83
InläggPostat: 2011-05-01 18:11 
Pipande Mus

Download Play använder du om du ska spela 2 eller fler med endast en spelkassett. Den som har ett 3DS spel som stödjer denna typ av multiplayer läge startar spelet och väljer sedan att spela i multiplayer läge med endast en spelkassett. När den personen gör det så sänds speldata ut via 3DS lokala trådlösa nät och man kan då starta multiplayer läget på spelet i "Download Play" på en annan 3DS. Detta sänds som sagt över det ett lokalt trådlöst nät så man det är väl en sträckning på 10-20 meter eller nåt sånt i det läget. Så är man längre ifrån än det från den 3DS som sänder ut spelet så hittar "Download Play" inte spelet. Detta är alltså inte ett spelläge över internet. Om man ska spela ett spel i multiplayer läge över internet så går det bara att spela mot andra som också har det spelet. Internetbrowsern ska släppas via en uppdatering i slutet av Maj. Då kommer även 3DS shopen att bli tillgänglig. Uppdaterar din 3DS gör du via "System Settings", "Other Settings" och väljer sedan "System Update". Hittils har det bara kommit ut en system uppdatering till 3DS och då fick man ett 3D videoklipp nedladdat. Har du inte 3D videoklippet så kan du uppdatera ditt 3DS och få det.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]