Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 16:33
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
fredrik.ygge
 Inläggsrubrik:Fundamentalt problem
InläggPostat: 2011-04-04 17:24 
Nykomling

Hej,

Mina söner har ett Wii. När en av dem senast spelade Lego Star Wars blev det plötsligt svart skärm endast med texten "An error has occurred. Press the Eject Button and remove the disc, then turn the Wii console off and refer to the Wii Operations Manual for help troubleshooting".

Sedan dess återkommer problemet med vilket spel man än försöker med. Consolen startar normalt, men så fort man väljer det spel man vill spela är det tvärstopp med ovanstående meddelande.

Är det någon som har en idé om vad som kan ha hänt? Finns det något man kan göra själv för att få ordning på det?

Tacksam för alla tips.

/Fredrik

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: Fundamentalt problem
InläggPostat: 2011-04-04 17:36 
Användarvisningsbild
Moderator

Det kan vara lasern som blivit dålig... men man kan oxå testa o uppdatera chippet (om det är chippat)

Är det inte chippat eller softmoddat, så är det garanterat lasern som håller på o ge sig... det har inget med legostarwars att göra..

edit: testa o blåsa rent ditt wii.. kan ha kommit damm på lasern..

fredrik.ygge
InläggPostat: 2011-04-04 17:43 
Nykomling

Tack för svar! Det är inte chippat eller modifierat på något sätt. Skall testa att blåsa rent. Inser att det nog inte står optimalt på golvet. Kan säkert ha kommit in damm.

fredrik.ygge
InläggPostat: 2011-04-04 18:03 
Nykomling

Testade att dammsuga vid disc-öppningen i hopp om att det skulle kunna ta bort damm. Det hjälpte dock inte. När du säger blåsa rent, menar du då att jag skall öppna consolen? Hittar just nu inte mina kvitton, men skall kolla om det finns garanti kvar innan jag skruvar isär något.

lorebf
InläggPostat: 2011-04-04 19:06 
Användarvisningsbild
Moderator

Nej.. jag menar med en tryckluftsbehållare av nå't slag..
Det kan lika gärna vara lasern som är sliten, och den byter du inte själv om du inte har kunskaper i elektronik o lödning..

malou
InläggPostat: 2011-04-08 21:51 
Nykomling

Har samma problem. Är lite nyfiken - fick du igång det?

lorebf
InläggPostat: 2011-04-08 22:16 
Användarvisningsbild
Moderator

Ja... du ska blåsa rent där.. hest med tryckluft.... eller dammsug... blås inte med munnen, eftersom det kommer in fukt in i wii't...

fredrik.ygge
InläggPostat: 2011-04-11 10:40 
Nykomling

malou: Nej, jag har inte fått igång det. Måste kolla om jag har garanti (och tog dessutom massa extraförsäkringar som skulle kunna gälla) innan jag börjar med radikalare saker som att skruva isär konsolen. (Varit bortrest och har inte hunnit leta sen sist.)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]