Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 16:26
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
lorebf
 Inläggsrubrik:Re: flasha xbox 360
InläggPostat: 2010-11-25 15:11 
Användarvisningsbild
Moderator

bannerbomb är ett sätt o få in tex hbc om man har ett wii som är =<4.2

morris
InläggPostat: 2010-11-25 15:50 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Hej igen

ok....

Men nu har jag en annan fråga så istället för att skapa ny tråd kör jag den här:)

Jo jag ska skaffa xbox 360 slim men det finns ju med 4 gb hårdisk och med 250 gb hårdisk.
Vilken ska jag ta igentligen?

På elgiganten finns det olika variationer:

360 slim
Förpackningen innehåller:
- Xbox 360 Slim 4GB
- Spelet Kinect Adventures
- Kinect Sensor
- Xbox 360 Trådlös kontroll (Svart)
- 1 AC power supply
- 1 AV standard kabel (Composite AV Standard Definition Cable)
- Xbox Live Silver Medlemskap (30 dagar)

2690 kr.

---------------------------

Xbox 360 slim 250 gb
Det här ingår i boxen:
- Xbox 360 Premium Console
- Xbox 360 Wireless Controller
- Xbox 360 Headset

2290 kr

----------------------------

Xbox 360 slim 4 Gb
Förpackningen innehåller:
- Xbox 360 Slim 4GB
- Xbox 360 Trådlös kontroll (Svart)
- 1 AC power supply
- 1 AV standard kabel (Composite AV Standard Definition Cable)

1690 kr.

-----------------------------

Det jag hade tänkt är ju att naturligtvis flasha/chippa den när det släpps en flashning till den men vad är fördelarna respektive nackdelarna, med stor eller liten hd?

Vad är det egentligen man sparar ner på hd förutom då spel, fast då måste man ändå ha orginalskivan i som bootar upp spelet från hd har jag förstått.

Visst hade det varit kul med kinect kanske, men vet ju ej hur pass bra dessa funkar.

Vilken hade ni valt och Varför? berätta gärna lite.

lorebf
InläggPostat: 2010-11-25 17:53 
Användarvisningsbild
Moderator

den med 4gb är knappast med hårddisk.. den med 250gb är att rekommendera, då man kan lägga spel på den interna hårddisken...

morris
InläggPostat: 2010-11-25 18:13 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

lorebf skrev:
den med 4gb är knappast med hårddisk.. den med 250gb är att rekommendera, då man kan lägga spel på den interna hårddisken...

Ja menar du då att man kopierar sina orginalspel till hd? För man måste väl ändå ha orginalet i läsaren som sedan bootar upp spelet på hd, vad jag har hört?

Vissa säger att ska man ändå flasha den behöver man inte mer än den på 4 gb, medans andra säger att det är bättre med den på 250 gb.

Just nu lutar det nog mot den på 250 Gb, bättre att vara förbered.

Sedan så kanske priset på kinect kommer att sjunka lite och då kan man om man vill köpa till det senare ju.

Vad tror du om flashning av xbox 360 slim, kommer det att släppas en snart tror du som kommer att funka bra?

jag har aldrig spelat online så jag vet inte så mycket om det, men hur går det till egentligen?, man måste väl ha spelet själv och sedan kopplar man upp sig och spelar mot andra eller?

Jag är som sagt ny på detta.

lorebf
InläggPostat: 2010-11-25 20:58 
Användarvisningsbild
Moderator

det är bättre med 250gb eftersom det inte sliter så på lasern när man lägger in spelen på hårddisken..
ja.. du måste ha skivan i spelaren..

Det sägs att det redan går att flasha nyaste xbox360, men att de väntar för att microsoft inte ska hinna ändra spelare på xboxen... (så att så många som möjligt kan flasha)

du måste ha spelet själv.. och du får inte vara bannad....
med xbox360 kostar det dessutom pengar varje månad o spela online..

morris
InläggPostat: 2010-11-26 11:22 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Aha...ok tack.

Ja det kommer att bli en 250 gb, men sliter det väldigt mycket på lasern menar du om man inte lägger in det på hd?
Hur stort är ett spel igentligen som man lägger in på hd?

Ja jag har också hört att det har släpps en flasning snart, vet ej om jag ska vänta tills mellandagsrean och köpa eller om man ska köpa nu, dom flesta affärer har ju tex 30 dagars returrätt....samt att dom har lägsta pris garanti, så om du köper en vara och dom skulle sänka den inom 30 dagar så har du rätt att få tillbaka mellanskillnaden.

Detta gäller ju ialla fall onoff och elgiganten, hur det är med siba vet jag inte, har för mig att dom inte ens har lägsta pris garantin ens. Expert vet jag inte heller.

MEN man ska alltid höra sig för först och det ska jag nog göra och sedan kanske köpa det.

Sen får man väl kanske så länge tills man flashat, köpt dual layer brännare, dual layer skivor, köpa lite orginalspel som kanske är äldre och på rea sålänge.

När det sedan gäller att spela live, har faktiskt aldrig gjort och tror inte att jag kommer att göra det, inget som lockar mig nu ialla fall.

Sen en sak till, jag läste inne på onoff längst nere på sidan om xbox 360 slim 250 gb, så stod det såhär:

" Kinect-sensorn och spel som stöds presenteras i slutet av 2010. Microsoft Points krävs för att köpa spel, tillägg och medieinnehåll (säljs separat). HD-innehåll direkt i full 1080p finns för vissa videor. HDMI-kabel, HDCP-kompatibel skärm som kan hantera 1080p, "

Menas det att om man vill köpa spel till kinect i butik, eller man laddar ner så måste man ha något som heter Microsofts points? eller är detta bara om man går online och vill köpa därigenom?

Kan man tex ta en extern hårdisk som man har en massa hd filmer och vanliga filmer, ta den och koppla till xboxen och sedan se film därigenom, eller måste man flasha den först för att detta ska funka? I så fall vilka film format stödjer den då?

Ush det är en del frågor, men jag hoppas at ni har tålamod med mig :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]