Det dyker upp samma frågor hela tiden, så det är verkligen dax att göra en FAQ..
Om ni har någon fråga så skriv den här i tråden, så kanske jag addar den till listan

Denna lista gäller alla
hårdvaruchip, och alltså
INTE softmodding.
Exempel på chip är: Wiikey, Sunkey, Sundriver, WODEjukebox, Wasabi mm.
1: Inget spel går igång! Det blir bara svart bild..Svar: Kontrollera så du inte bockat för någonstans att den inte ska uppdatera. Uppdatera ditt wii antingen med skiva eller online.
2: Jag får inte längre igång några NTSC spel!Svar: Nintendo har blockerat möjligheten att spela spel från en annan region än den som wii't tillhör. Det du kan göra är att antingen nergradera (kräver softmodd, wii't kan brickas), köra igång spelet i geckoOS(kräver softmodd) eller enbart köra från din egen region (enklast)
3: Mitt wii går inte igång! det blir bara svart bild.. Den tar dessutom inte emot några skivor längre.Svar: Du kan ha brickat ditt wii med en uppdatering från fel region. Du har antingen varit inne o pillat i inställningarna och bockat för att du tillåter uppdateringar från ALLA regioner, eller så har du ett väldigt gammalt chip som inte har brickblock. Det du kan göra här är o skicka ditt wii till någon som kan "låsa upp" det... (Nintendo gillar inte att man chippat, så helst någon privatperson

)
4: Inga brända skivor funkar! Det står bara nå't om disc error!svar: Testa o bränn på 4x hastighet med "dyra" skivor. Då helst verbatim, men ibland kan andra märken funka bättre på just din kombination av brännare+wii.. Läser den inte äldre spel heller, så kan detta bero på att din laser gått sönder och behöver bytas.
5: Vad har jag för chip i mitt wii?svar: ingen här på forumet kan svara på det.. det enda du kan göra är att öppna o titta. Ett tips kan vara att om det sticker ut en flatkabel nånstans, så KAN det vara ett sunkey.
6: Vart tankar jag ner de senaste spelen till mitt Wii?svar: du får inget svar på detta.. läs reglerna! Vi länkar ej till piratkopierat material.. Alla på forumet använder enbart sina chip till lagliga backups.. det borde du oxå göra
7: Jag vill chippa mitt wii och har serialnr: ******svar:
http://www.wiidrives.com eller
http://wiitracker.nintendo-scene.com/search.php8: Vågar jag verkligen uppdatera?svar: så länge du uppdaterar med ett spel från din egen region, eller online, så är svaret alltid "ja".. Du måste uppdatera för att vissa spel ska funka..
9: Kan/vågar man köra online med backups?svar: Ja. Nintendo har ingen som helst kontroll på om spelet är äkta eller inte. Det finns (i dagsläget) ingen risk för banning eller liknande.
Och så några tips:* kör
ALLTID spel från samma region sin ditt Wii.
* Tillåt
ALLTID uppdateringar från din egen region(så länge du inte har softmoddat.)
*
INNAN du ställer frågan på forumet. Uppdatera ditt chip! Uppdatera ditt Wii!
* Bränn
ALLTID på låg hastighet.