Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 15:59
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
wannabeee
 Inläggsrubrik:DSi, två frågor om flashkort och risker
InläggPostat: 2011-03-23 12:22 
Nykomling

Hejsan!

Har beställt ett NDSi till min lillasyster som fyller år. Jag beställde ett paket som innehöll R4i-Revolution och ett DSi (kanske borde valt ett M3i såhär i efterhand men det är kanske lite sent)

Det jag undrar är, finns det några risker att bricka konsolen likt ett wii? Är det några förebyggande åtgärder man bör göra innan man lägger över spel och sådant, t.ex. någon slags systemkopia eller liknande?

Är inte säker på om man får fråga, så jag ursäktar i sådant fall, men finns det någon sida som ni brukar använda som är bra som innehåller spel till DS/DSi?

Tack på förhand! :)

lorebf
 Inläggsrubrik:Re: DSi, två frågor om flashkort och risker
InläggPostat: 2011-03-23 15:54 
Användarvisningsbild
Moderator

Om kortet är trasigt så kan det kortsluta ditt DSi.. och då är det mest troligt en säkring inne i DSi't som går...
Men det är inte speciellt vanligt..

wannabeee
 Inläggsrubrik:Re: DSi, två frågor om flashkort och risker
InläggPostat: 2011-03-23 17:08 
Nykomling

lorebf skrev:
Om kortet är trasigt så kan det kortsluta ditt DSi.. och då är det mest troligt en säkring inne i DSi't som går...
Men det är inte speciellt vanligt..

Ok, tack för svaret!

Vet du hur det är angående R4i-Revolution? Är det något som kommer att fungera för en vanlig användare som bara spelar spel och kanske tittar någon film?

Är installationen så lätt som det ser ut, alltså bara att lägga in filerna från hemsidan på kortet och sen stoppa in eller måste man göra något på själva DSi:t?

En sista fråga bara, är det någon sida man ska undvika eller så vad gäller roms eller kan man tanka var som helst? :)

Tack på förhand!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]