intressant tanke/fråga du har, jag tror jag kan svara delvis på den.
jag äger en full Hd kamera som sparar filer på minnes kort, dom så kallade .mts filerna
vad mts e förkortning på beats me. Men stoppar du in dom (datorn i sig vet inte vad det är utan rätt program) så spelas dom upp i 720P eller 1080P beroende på vad det e inspelat i. så i praktiken ska det gå att göra så som du skriver,men det finns säkerligen nån slags säkerhets kod som stör från skivan,nämligen funderat på att bränna ut nån film man gjort på en blu ray skiva för att sedan se om den spelas upp på ps3an.
Den borde göra det men retail skivor har ju nåt slags skydd isig, Sony e inte så dumma så om inte tänker på det, ska du rippa filmen å skicka över filer via nätverk så bör du ha ett snabbt internet annars tar det hutlös tid,du bör dessutom kolla upp vilka program etc du behöver för att rippa blu ray filmen till sevärt format
kan tipsa dig om att om filerna blir .mts så funkar Corel VideoStudio Pro X2.v12
bra,men menyer å sånt får du antingen skippa eller göra själv.
Ett ganska så stort projekt med andra ord,att rippa direkt från blu rayen till en se bar fil är en annan sak värt att kolla upp,googla kanske?
AnyDVD HD ripping software ska vara ganska bra och omtalat
om du ska ge dig på detta skriv gärna hur det gick sen/Peace
#Information från deras hemsida#
1. Download and install AnyDVD HD
2. Right click fox icon on your toolbar. Select "rip video HD DVD/Blu-ray to Harddisk"
That's it!