Aktuellt datum och tid: 2012-05-19 14:54
Chippa Wii? Handla Wii Chip hos Rejoy.se: Wode Jukebox | Wiikey Fusion | Sunkey Lite | Drivekey | Wiikey 2 | CycloWiz | WiiD Chip | Wiikey Original
Chippa DS? Handla DS Chip hos Rejoy.se: Cyclops iEvolution | R4DS | R4i Gold | Cyclo Evolution | M3 DS Real | M3 DS Real Perfect Bundle | R4 Revolution

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
morris
 Inläggsrubrik:360 slim och AP25 ??
InläggPostat: 2010-11-28 13:41 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Hej

Nu ska jag snart köpa ett xbox 360 slim på elgiganten med 250 gb hårdisk, som jag senare hade tänkt flasha så man kan spela brända spel.

Men nu har jag läst om något som kallas AP25, ett sorts skydd, men inte riktigt förstått hur det funkar, det ska tydligen finnas på nyare spel som tex fable 3 och assassins creed brotherhood osv.

Nu har jag en fråga......

Jag ska inte spela online, har aldrig provat och det lockar mig inte heller, men.......är det så att detta AP25 bannar mig från live? Är det så det funkar? för då är det ju ingen fara för mig så länge jag inte kopplar upp mig live.

Eller gör det så att även om jag aldrig kopplar upp mig live.......bannar min box från att spela brända och orginal spel?

Snälla kan någon förklara exakt hur det funkar med detta AP25 skydd ?

mvh
Morris

vorteX
 Inläggsrubrik:Re: 360 slim och AP25 ??
InläggPostat: 2010-11-28 19:09 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Du kan inte bli bannad om du aldrig kopplar upp dig, den behöver kommunicera med microsoft för att bli bannad... dock vet jag inte om de efteråt kan se att spelet är piratkopierat. En ny flash-version är ute dock som ska skydda mot detta, om jag förstått rätt.

Sony: PS2(120GB HD + LAN)
Grundig Vision 4 42" FullHD | JVC TH-SW9

lorebf
InläggPostat: 2010-11-28 21:55 
Användarvisningsbild
Moderator

Ap 2.5 är lite speciellt.. den kollar om en viss sektor finns på skivan.. finns inte denna så blir xboxen flaggad som pirat, och då går inte det spelet igång, och man blir bannad direkt man kopplar upp sig...
Har man en Hitachi så är man säker då denna inte kan läsa den sektorn..

morris
InläggPostat: 2010-11-29 10:56 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Tack Votex & Lorebf !!

Var igår och köpte xboxen, det jag undrar över är väl egentligen såhär:

Hade tänkt kanske köpa orginalspelet assassins creed brotherhood eller Fable 3 MEN.....

Om jag nu sätter i skivan och ska spela.....den installerar inte något på min box så att den inte går att flash senare eller nått?

För jag har läst att vissa spel kan vilja installera kanske någon update eller liknande för att spelet ska gå att spela.....

Sedan har jag försökt läsa mig till hur det går till efter man har flashat sin maskin...
Vad jag har förstått så ska man då hålla på med en massa updateringar osv eller ?

Samt allt detta med att kanske patcha spelen som har Ap25 osv, verkar vara en massa strul...
Måste man hålla på att patcha alla spelen med ?

Som sagt så är jag nybörjare på detta med xbox 360, men är det verkligen så mycket jobb bara för att kunna spela brända spel eller är det jag som har fått allt om bakfoten?

Kan man inte bara få den flashad någonstans sen ladda hem spel och bränna..spela ? utan måste man behöva tänka på allt detta med patch och updateringar till dashboard, läsare osv osv...ush jag blir ju helt snurrig på allt :)

Än en gång tack....kanonbra forum med kanonbra medlemmar :)

vorteX
InläggPostat: 2010-11-29 18:33 
Användarvisningsbild
Spränger Ljudvallen

Som det redan sagts går inte alla nya boxar att flashas än, men när det väl gör det så kan inte Microsoft göra någonting åt det eftersom man modifierar DVD-läsaren direkt utan inblandning av Xboxet.

Det program du vill använda för att kolla om en release är patchad/stealthad ordentligt är http://abgx360.net/

Uppdateringar tror jag inte är några problem, i alla fall inte till Xboxet. Dock kan det krävas att man uppdaterar flashet emellanåt.

Sony: PS2(120GB HD + LAN)
Grundig Vision 4 42" FullHD | JVC TH-SW9

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]